Ruim 180 mensen geadviseerd op Vraag het DAS-dag voor distributiepartners

"Ik heb een burn-out en daarom heeft mijn werkgever me uit mijn managementfunctie gezet. Ik moet administratief werk gaan doen waarmee ik niet akkoord ga, wat zijn mijn rechten?"

"Mijn buren gaan aanbouwen maar kunnen dan in mijn badkamer kijken, mag dat zomaar?"

"Ik heb mijn huur opgezegd en in een dronken bui een overeenkomst getekend waarin staat dat ik de resterende huurtermijn betaal, kan ik daar nog onderuit?"

"In plaats van een potopener heb ik een flessenopener ontvangen, maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug en ook geen potopener ontvangen, wat kan ik doen?"

 

Een kleine greep uit de vragen die afgelopen zaterdag aan juridisch dienstverlener DAS zijn gesteld op de Vraag het DAS-dag voor distributiepartners van DAS. Met dertig juristen heeft DAS ruim 180 klanten van distributiepartners geholpen met gratis juridisch advies. Het was de eerste keer dat DAS een Vraag het DAS-dag organiseerde speciaal voor een groep distributiepartners en hun klanten. 

Top drie vragen


In de top 3 vragen over: arbeid (34%), wonen (30%) en reizen (16%). Ook waren er veel coronagerelateerde vragen, zoals "Waar en wanneer geldt de mondkapjesplicht?", "Kan ik worden weggestuurd uit een park?" En veel vragen over reisvouchers.

 

Laagdrempelige juridische hulp belangrijk

 

DAS maakt zich sterk voor toegankelijke juridische hulp. “Uit ervaring weten we dat tijdens een adviesgesprek mensen vaak al echt een stap verder kunnen helpen. De Vraag het DAS-dag is zeker voor herhaling vatbaar”, zegt Esther Jelsma, directeur Sales bij DAS.

 

Toegevoegde waarde adviseurs vergroten

 

De Vraag het DAS-dag geeft adviseurs waarmee DAS samenwerkt de mogelijkheid om hun toegevoegde waarde bij hun klanten te vergroten. De DAS-dag is een zeer sympathieke en klantgerichte actie om consumenten kennis te laten maken met de juridische expertise van DAS. De actie biedt dan ook aanknopingspunten voor commercie, PR en merkbeleving. DAK Intermediairscollectief heeft deze actie met plezier bij haar adviseurs onder de aandacht gebracht”, zegt Jean Paul Hoogmans, Experienced Marketing Manager bij DAK Intermediairscollectief.

Woordvoering