Ik krijg een paar dagen voor vertrek te horen dat mijn hotel is overboekt. De reisorganisatie biedt mij een veel minder luxe alternatief aan. Mag dat?

Nee, dat mag niet. Het alternatief dat de reisorganisatie u aanbiedt hoeft u niet te accepteren. U hebt als consument namelijk recht op een gelijkwaardig hotel of accommodatie met dezelfde of zelfs een betere klasse. De wijziging dat de reisorganisatie aanbiedt moet ook in de plaats of directe omgeving zijn waar u had geboekt.

Wijst u het alternatief af en is er geen andere oplossing dan kan de reisorganisatie de reis voor u annuleren. Uiteraard moet u dan uw geld terugkrijgen. Soms heeft u zelfs recht op een schadevergoeding, omdat uw reis op het laatste moment verandert en u daar schade van kunt ondervinden.

Direct advies nodig?

Binnen 3 minuten uw mogelijkheden in kaart met onze digitale hulp

  • - Beantwoord enkele vragen over uw situatie
  • - En ontvang per e-mail een advies met een stappenplan en praktische tips
  • - 24/7 beschikbaar

Start de digitale hulp