Terugblikken met Silvia en Anja
In 12,5 jaar tijd doet een organisatie veel waardevolle ervaringen op. We legden Silvia de Nooij en Anja Bartelen, teamleden vanaf het prille begin, elk vier vragen voor over hun belevenissen binnen onze organisatie.
Lees de interviews
Interview met Silvia de Nooij
Kun je de afgelopen 12,5 jaar kort beschrijven?
We begonnen met vijf medewerkers in een leeg kantoor. We zijn steeds wat groter gegroeid, tot het punt waarop we nu zitten: met 80 collega’s in een groot kantoor waar alles voorhanden is.
Wat heb jij zelf in die 12,5 jaar gedaan bij DIR?
Wat niet, haha! Incasso, outsourcing, debiteurenbeheer, administratie, ik heb zo’n beetje alles gedaan wat er binnen ons bedrijf te doen is. Alleen aan de verzekeringskant heb ik nooit gewerkt.
Wat was het hoogtepunt in al die jaren?
Dat onze club, the Receivables Management Company werd overgenomen door DAS. Het was een teken van erkenning – we werden gezien. Voor mij persoonlijk was het traject voor Marktplaats een hoogtepunt. Hier ben ik vanaf het allereerst moment bij betrokken geweest. Ik heb het zien groeien van 100 facturen per maand naar maandelijks 15.000 verstuurde facturen. We verzorgden toen de volledige facturatie en opvolging, inclusief het incasso- of gerechtelijke traject.
Hoe zie je de toekomst van het bedrijf voor je?
Ik denk dat de hele incassowereld grote veranderingen gaat meemaken. Wetgeving en automatisering bevinden zich in een stroomversnelling. Dat heeft natuurlijk ook invloed op DIR. We zullen mee moeten. Blijven veranderen, nog beter reageren op de individuele wensen van onze klanten. Ik vind het erg leuk om onderdeel te zijn van deze dynamiek.
- - -
Interview met Anja Bartelen
Kun je de afgelopen 12,5 jaar kort beschrijven?
Toen we startten als the Receivables Management Company was er geen nog geen klant te bekennen. De bureaus moesten nog in elkaar worden geschroefd en de telefoon ging amper over. Gelukkig was het snel gedaan met de rust. Als team hadden we weinig ervaring, maar we hebben de schouders eronder gezet. Nu zijn we waar we zijn, geweldig! We hebben altijd veel support gehad, eerst van de grondleggers van het bedrijf, later vanuit DAS, waar we sinds 2008 onderdeel van uitmaken. Met die stap ging er een wereld open, vol nieuwe kansen en ontwikkelingen.
Wat heb jij zelf in die 12,5 jaar gedaan bij DIR?
Ik begon als collector, zowel voor incasso als outsourcing. Ik had toen al 22 jaar ervaring en dacht gepokt en gemazeld te zijn, maar dat viel tegen. Gelukkig pikte ik het snel op. Daarna heb ik samen met Silvia het B2B-team vorm mogen geven. En tegenwoordig verzorg ik de intake bij het B2B/MKB-team. Tijdens het werk mag ik overigens graag rijmen en collega’s op de hak nemen. Wel altijd op een leuke manier natuurlijk. Kortom, ik ben met het bedrijf meegegroeid en hoop dat te blijven doen.
Wat was het hoogtepunt in al die jaren?
Dat vind ik een lastige, ik zou niet echt één moment kunnen noemen. Wat ik mooi vind aan DIR, is het wij-gevoel dat er heerst. Binnen de club heb ik echt een familiegevoel. En als Brabantse spreekt de Rotterdamse mentaliteit mij ook zeer aan, hard werken met veel ruimte voor humor.
Hoe zie je de toekomst van het bedrijf voor je?
DAS kan een totaalpakket leveren, met name voor het MKB. Die weg zijn we al ingeslagen, maar we zijn er nog niet. We moeten dus hard blijven werken, en vooral: goed blijven luisteren naar onze klanten, extern én intern. Daarbij: mensen verwachten tegenwoordig steeds meer van hun rechtsbijstand- en incassopartner, zeker van een gevestigde naam als DAS. Daarom moeten we ook duidelijk blijven communiceren. Zodat onze klanten weten waar ze op mogen rekenen.