• Fac­to­ring nieuws­brief ju­li 2017

Ont­vang 500 eu­ro ex­tra com­mis­sie per nieu­we fac­to­ring­klant!

Onze partner Bibby Financial Services heeft van HSBC een extra funding line gekregen voor de financiering van mkb'ers. Hierdoor kunnen wij grotere financieringsvraagstukken voor u oppakken tegen lagere tarieven! Lees het hele artikel

Sinds de start van DAS Factoring verloopt de samenwerking met brokers erg soepel. Dit heeft inmiddels geleid tot meer dan 200 deals en uitbetalingen. Niet minder dan 80% hiervan loopt nog steeds. In het afgelopen jaar werd de stijgende lijn doorgezet. In 2016 steeg de omzet uit het brokerkanaal met 30%.

Om onze goede samenwerking te vieren ontvangt u als broker € 500,- voor iedere klant die via u een factoringovereenkomst sluit bij DAS. Deze actie geldt tot 1 december 2017!

Uw voordelen op een rij

  • Funding mogelijk tot 10 miljoen
  • Bankconcurrerende rentetarieven
  • CHOCCS (klanten mogen eigen debiteurenbeheer uitvoeren)
  • Euro-, dollar- en pond-accounts mogelijk.

Lees er meer over in onze actiebrochure!

Re­sul­ta­ten klant­pa­nel

In onze vorige nieuwsbrief las u dat de samenwerking tussen DAS en Bibby (BFS) uitstekend scoort onder onze klanten. Dit bleek uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek. De resultaten gaven veel energie om werk te maken van nóg betere diensten. Mede daarom heeft BFS op 30 januari 2017 in samenwerking met DAS een live klantpanel georganiseerd. Hierin gingen we in gesprek met een kleine groep klanten.

Doel van het klantenpanel was om meer inzicht te krijgen in de wijze waarop klanten de klantreis ervaren en mogelijke verbeterpunten ten opzichte van deze klantreis te bepalen.

Lees het hele artikel

In deze sessie hebben de deelnemers ons geïnspireerd om onze service nog verder te verbeteren. Algemene tevredenheid over de werkwijze van BFS werd aangevuld met enkele tips voor verbetering, waaronder:

  • Geef Bibby een gezicht - maak het klantcontact nog persoonlijker.
  • Keep it simple - maak het gebruik van systemen en aanleveren van documenten makkelijk.

Om het klantcontact persoonlijker te maken heeft BFS inmiddels een aantal verbeteringen doorgevoerd. Zo zijn er nieuwe Client Relationship Managers bij gekomen die de klanten op locatie bezoeken, en is er een nieuwe afdeling New Business Support in het leven geroepen die klanten onder andere inzicht geeft in de voortgang van uitbetalingen.

Uiteraard dragen deze wijzigingen ook bij aan het gemak voor onze klanten. Een nieuwe welkomstgids, handleiding voor het Client Online Systeem en verbeterde informatievoorziening gaan verder bijdragen aan dit gemak!

Fac­to­ring­on­der­zoek in sa­men­wer­king met bro­kers

DAS is trots op de goede samenwerking met brokers. In de afgelopen jaren hebben we veel nieuwe factoringklanten mogen verwelkomen via onze brokers. Tegelijkertijd zien we dat de diversiteit in het financieringslandschap enorm is toegenomen. DAS is benieuwd naar de gevolgen hiervan en heeft daarom een aantal brokers uitgenodigd voor een interview. De expertise en ervaring van brokers zijn immers een ideale bron voor het verkrijgen van actuele inzichten. Lees het hele artikel

Waarom maakt een klant de keuze voor een bepaalde financieringsvorm: is dit op basis van prijs, product, dienstverlening? Hoe worden alle stappen uit de 'reis' door brokers beleefd, van lead tot met verlenging van een contract? En hoe presteert DAS Factoring in samenwerking met Bibby Financial Services hierop ten opzichte van andere partijen?

Onderzoeksbureau Flow Resulting voert de diepte-interviews uit voor DAS. Ze gaan met brokers in gesprek over alle overwegingen voor de keuze van een factoringpartij. Het resultaat van de diepte-interviews wordt uitgewerkt in een rapportage met de belangrijkste inzichten. Deze resultaten worden uiteraard gedeeld met de brokers en zullen ook in een volgende nieuwsbrief worden toegelicht!