Klachten over incassodiensten

Er komt heel wat kijken bij het incasseren van uw openstaande rekeningen. DAS doet hiervoor natuurlijk zijn uiterste best. Dit met inachtneming van de Gedragscode DAS. Mocht u desondanks teleurgesteld zijn in onze dienstverlening, leest u dan hieronder meer over de klachtenregeling.

Heeft u een klacht over een incasso-dossier?
Als u ontevreden bent over de behandeling van uw zaak, is het belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met de incasso-specialist, die uw zaak behandelt. Deze zal samen met u bekijken welke mogelijkheden er zijn om uw bezwaren weg te nemen.

Mocht dit overleg niet tot een oplossing leiden, dan kunt u zich wenden tot de klachtencoördinator van uw incasso-specialist. Deze coördinator is werkzaam op het DAS-kantoor waar uw zaak wordt behandeld.

De medewerkers van de OndernemersDesk, bereikbaar onder telefoonnummer 088 3279 800, kunnen u in dat geval doorverbinden met de betreffende klachtencoördinator of zijn/haar naam en het telefoonnummer waaronder hij/zij bereikbaar is aan u doorgeven. De klachtencoördinator zal dan samen met u een oplossing proberen te vinden.

Welke gegevens hebben wij van u nodig?
Om uw klacht goed te kunnen behandelen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig. Vermeld deze informatie op het klachtenformulier of in uw brief.
Belt u ons? Dan is het handig als u deze informatie bij de hand hebt:

  • uw naam, adres en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent;
  • uw polis- of dossiernummer;
  • een omschrijving van uw klacht;
  • eventuele bijlagen om uw klacht te onderbouwen.
Wat doen wij met uw klacht?
Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, sturen wij u een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar om eerst telefonisch contact met u op te nemen over de inhoud en de afhandeling van de klacht. Binnen zes werkdagen vanaf de ontvangst van uw klacht sturen wij u een schriftelijke inhoudelijke reactie. Als wij uw klacht in het weekend of op een feestdag ontvangen, dan begint de termijn de eerste werkdag daarna.

In onze reactie leest u of uw klacht is toegewezen of afgewezen en waarom. Als uw klacht is toegewezen, dan leest u ook hoe wij de klacht hebben opgelost of nog zullen oplossen. Als uw klacht is afgewezen, dan krijgt u informatie over wat u verder kunt doen. Wij registreren uw klacht en de afwikkeling daarvan.
Als wij naar aanleiding van uw klacht onze producten of diensten kunnen aanpassen dan zullen wij dat doen en u daarover informeren.

Blijft u ontevreden?
Wijzen wij uw klacht af en bent u daarover niet tevreden? Dan kunt u binnen drie maanden een klacht indienen bij het KIGID. Dat is het Klachten Instituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten. KIGID is een onafhankelijk instituut en handelt klachten over de leden van de NVI (Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso Ondernemingen) af conform hun Geschillenregeling. U kunt uw klacht op twee manieren melden bij het Kigid:

· schriftelijk via http://www.kigid.nl/een-klacht-indienen
· telefonisch via 035 69 54 165.

Het Kigid neemt uw klacht alleen in behandeling als er sprake is van een overtreding door het lid van de statuten, het huishoudelijk reglement of de Keurmerkcriteria/gedragscode NVI. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op de http://www.kigid.nl/een-klacht-indienen. Wilt u geen gebruik wilt maken van deze klachtenregeling of bent u het niet eens met de uitkomst van onze klachtenafhandeling, dan kunt u ook naar de bevoegde rechter stappen.

Directieklacht
Als u van mening blijft dat wij in de behartiging van uw belangen tekortschieten, kunt u een klacht indienen bij de directie van DAS. U kunt dat schriftelijk doen onder vermelding van uw naam, dossiernummer en een korte omschrijving van uw klacht. De directie zal dan hierop reageren.

Directieklacht verzenden
Uw schriftelijke klacht kunt u adresseren aan:

DAS
T.a.v. de Directie
Postbus 23050
1100 DN Amsterdam

Klachtenreglement DAS
Voor de behandeling van directieklachten heeft DAS een klachtenreglement opgesteld. Hierin is beschreven op welke wijze deze klachten worden behandeld. Desgewenst stellen wij u in het bezit van dit reglement. Het klachtenreglement bevat onder meer de termijn waarbinnen een klacht zal worden behandeld en de wijze waarop de klacht wordt geregistreerd.

Lees meer over het klachtenreglement.