Deelname Nationale CQ-test: enthousiaste collega’s zijn er klaar voor!

Door
DAS

‘Tenslotte hebben we nog iets leuks voor jullie. Kijk even mee naar het volgende filmpje’. Hiermee sloot onze manager Lenda het werkoverleg af. Wat volgde was een enorm leuk filmpje over de Nationale CQ-test van 2015. Veel collega’s reageerden heel enthousiast over een deelname van DAS. Ik was gelijk om. Hier wil ik aan meedoen. En met mij nog meer collega’s. We gaan in totaal met vijfentwintig medewerkers en acht supporters van het Servicecenter en de Adviesdesk naar Katwijk om mee te strijden om de titel van ‘Het meest klantgerichte team’ en ‘De beste klantadviseur’ van Nederland.

Kennis en kunde

Het lijkt mij ontzettend leuk om met mijn collega’s te laten zien dat we heel veel voor de klant doen en kunnen betekenen. We hebben allemaal heel veel kennis en kunde in huis om de klant verder te helpen. Er komt nogal wat bij kijken om een klant op de juiste manier te adviseren. We hebben behoorlijk wat mensenkennis nodig om een goede inschatting te maken waar een klant mee geholpen is. Klanten hebben namelijk allemaal een andere beleving of verwachting van hun telefoontje.

Snel schakelen

Bij de Adviesdesk is van groot belang dat je snel kunt schakelen. Je geeft een klant advies over een arbeidsrechtzaak en dertig seconden later is er een vraag over erfrecht. Niet alleen de diversiteit aan vragen over verschillende rechtsgebieden maakt het noodzakelijk om snel te schakelen. We moeten ook inspringen op de emoties van de klant. Al deze kennis komt mooi van pas bij de test.

Hoog eindigen

We moeten het opnemen tegen adviseurs van vooraanstaande bedrijven. Een greep uit de deelnemers: ABNAMRO, NUON, KPN, RDW, De Kindertelefoon en Nationale Nederlanden. Dat het een uitdaging zal worden is zeker, maar ik twijfel er geen moment aan dat we hoog zullen eindigen.

Een feestje

Het feestje dat om de test heen wordt gebouwd is natuurlijk een enorm leuke bijkomstigheid. We worden eigenlijk extreem in het zonnetje gezet. We willen natuurlijk allemaal die bokaal mee naar Amsterdam nemen!

Mariska van Dorp, medewerker Adviesdesk

Heb jij een juridische vraag? Neem contact op met onze Juridische Adviesdesk.