Gouden Oor Erkenning voor DAS

Door
DAS

Klanten, hun klachten en hun feedback krijgen bij juridisch dienstverlener DAS persoonlijke en oprechte aandacht en betrokkenheid van medewerkers door de gehele organisatie. Op die manier kan DAS klanten blijven helpen op een manier die aansluit bij hun wensen en behoeften. De aanpak en opstelling van DAS is een van de redenen dat de juridisch dienstverlener sinds 25 april 2019, als eerste rechtsbijstandverzekeraar, in bezit is van de Gouden Oor Erkenning niveau 1.

Een Gouden Oor Erkenning belooft een actieve, open houding van de gehele organisatie ten aanzien van de stem van de klant. Bij alle klantbeslissingen wordt het belang van de klant gewogen vanuit een hoge mate van gevoeligheid voor hun behoeften, wensen en verwachtingen. Feedback van klanten vormt stelselmatig het startpunt om te verbeteren, waardoor luisteren naar klanten zoveel mogelijk leren van en met klanten wordt.

Trots op de erkenning voor medewerkers DAS

Het certificaat voor de Gouden Oor Erkenning niveau 1 werd donderdag 25 april overhandigd aan een aantal collega’s die regelmatig klantcontact hebben. Zij ontvingen het certificaat uit handen van Ron van Kesteren, directeur van de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). Stv heeft de toets voor de Gouden Oor Erkenning uitgevoerd. Hanneke Jukema, CEO van DAS: “Wanneer je zoals DAS juridische hulp toegankelijk wil maken en houden voor iedereen, betekent dat ook dat je jezelf open moet stellen als klanten zich kritisch opstellen of een klacht hebben. Ik ben trots dat de manier waarop wij dit doen De Gouden Oor Erkenning voor DAS oplevert. Ook omdat dit erkenning is voor de manier waarop onze medewerkers zich hier iedere dag voor inzetten. Het laat bovendien zien dat wij op de goede weg zijn om klanten te kunnen blijven helpen op een manier die aansluit bij hun wensen en behoeften.”

Aansluiten bij wensen en behoeften van klanten

Samenwerking met de klant en een hoge klanttevredenheid zijn voor DAS topprioriteiten. Doel van DAS is om klanten te helpen op een manier die het beste aansluit bij hun wensen en behoeften. DAS gebruikt regulier klantcontact om feedback te verzamelen. Ook worden diverse aanvullende middelen ingezet, zoals zakelijke en particuliere klantpanels, NPS-metingen (Net Promotor Score, een methode om de loyaliteit van klanten te meten) en klanttevredenheidsonderzoeken. De gemiddelde NPS-score voor DAS kwam in 2018 uit op +25.