Laatste nieuws

Blijf op de hoogte

Ontvang actueel nieuws, tips, adviezen of voorbeeldbrieven die u helpen bij uw juridische en financiële zaken.

Aanmelden voor nieuwsbrief

Nieuwsberichten

Archief

  • Alle
  • Particulier
  • Ondernemer
  1. Schulden op de werkvloer

    Merendeel werknemers verzwijgt financiële problemen voor werkgever. Nederlanders stellen hun werkgever liever niet op de hoogte van …

  2. Nieuwe regels arbeidsrecht: veranderingen voor werkgevers

    Er is de afgelopen maanden veel over te doen geweest: de nieuwe regels in het arbeidsrecht. Per …

  3. Reactie DAS op Stichting Rechtsbijstandclaim

    Het is niet nodig om lid te worden van de Stichting Rechtsbijstandclaim. Verzekerden van DAS kunnen hun claim rechtstreeks en kosteloos bij DAS indienen.

  4. Zaak van de maand: boete voor onverzekerd of ongekeurd rondrijden?

    Hebt u een boete ontvangen omdat u niet hebt voldaan aan de verplichte apk-keuring of de WAM-verzekeringsplicht? …

  5. Langere bedenktijd bij online aankopen vanaf 13 juni 2014

    Als u regelmatig online shopt, weet u vast wel dat u bij de meeste aankopen een bedenktijd …

  6. Verruiming openingstijden Juridische Adviesdesk

    Vanaf 1 mei aanstaande gaat de Juridische Adviesdesk (tel: 020 – 651 88 15) in Amsterdam langer …

  7. IBAN uitgesteld: meer tijd om uw bedrijf voor te bereiden

    In februari werd bekend dat de invoering van IBAN is uitgesteld tot 1 augustus 2014. Dit biedt u als ondernemer een halfjaar langer de tijd om de nieuwe regels door te voeren. Enkele aandachtspunten voor uw bedrijf op een rij.

  8. 2014: juridische en financieel-juridische veranderingen voor ondernemers

    Welke juridische en financieel-juridische veranderingen zijn er recentelijk doorgevoerd en welke veranderingen staan er nog op stapel? …

  9. Ontslag op staande voet door social media

    Vandaag was Pascal Besselink, senior jurist arbeidsrecht, te horen in het programma De ochtend van de NCRV …

  10. Winkel failliet, consument de dupe?

    Helaas gaan nog steeds veel winkels failliet. Stel dat u net een product heeft gekocht, maar nog wacht op de levering. Of dat u een product in reparatie heeft gegeven. Een week later leest u in de krant dat de betreffende winkel failliet is of surseance van betaling heeft gekregen. Wij begrijpen dat deze onzekere situatie vragen bij u oproept. Daarom zet DAS op een rij wat u in de verschillende situaties kunt doen.