Reactie DAS naar aanleiding van de Radar uitzending over rechtsbijstandverzekeraars op 4 maart 2019

Door
DAS
DAS niet optimaal bereikbaar

DAS kijkt voortdurend naar mogelijkheden om onze klanten snel en naar tevredenheid te ontzorgen en bij te staan. Om ook bij piekbelastingen onze klanten snel te kunnen helpen is DAS in december 2018 gestart met een pilot om extern dossiers uit te besteden bij twee partijen (EMR en USG). Dit is een kleinschalig experiment op een beperkt aantal rechtsgebieden (arbeidsrecht en verbintenisrecht). In onze reguliere bedrijfsvoering worden klanten geholpen door DAS specialisten. Bij DAS werken meer dan 600 gespecialiseerde juristen die hun expertise maximaal inzetten voor onze klanten. We hebben specialisten in ruim 40 rechtsgebieden in dienst.

Consumentenprogramma Radar geeft aan dat één van onze partners, EMR, voor lage prijzen aan derden uitbesteedt. We zijn erg geschrokken van deze, voor ons onbekende, prijsafspraken. Deze tarieven zijn te laag en DAS heeft dit ook nooit betaald of afgesproken. DAS heeft EMR om opheldering gevraagd. EMR heeft ons bevestigd dat geen van de uitbestedingen door DAS tegen de door Radar genoemde lage tarieven in de markt zijn gezet. De bedragen die door Radar genoemd worden en die wij met EMR overeengekomen zijn, verschillen substantieel. Per direct zetten wij geen nieuwe dossiers meer uit bij EMR. Ook zullen we zo spoedig mogelijk contact opnemen met klanten die door EMR bijgestaan worden, om in kaart te brengen of zij tevreden zijn met de juridische hulp die zij momenteel ontvangen. We zoeken dit tot op de bodem uit.