Reactie DAS op uitzending Radar

Door
DAS
DAS niet optimaal bereikbaar

We snappen dat de uitzending van Radar van maandag 5 december veel vragen oproept. We betreuren het als klanten ontevreden zijn en we doen onze uiterste best om iedereen altijd zo goed mogelijk te helpen.
Onze klanten zijn over het algemeen tevreden over onze dienstverlening. Wij staan onze klanten bij als het ertoe doet! Rechtsbijstandverzekeraars vervullen een belangrijke maatschappelijke rol. Dankzij onze dienstverlening is rechtsbijstand toegankelijk voor iedereen. Als je onverhoopt een advocaat in de arm moet nemen kunnen de kosten behoorlijk hoog oplopen. Bovendien zijn de kosten onvoorspelbaar.

Misverstand over schikkingen

DAS procedeert voor klanten in duizenden zaken per jaar. Zowel met onze eigen juristen als via externe advocaten. Voor het beste eindresultaat voor de klant is procederen lang niet altijd de beste oplossing. Onze juristen kijken zorgvuldig en in goed overleg met de klant naar de juiste aanpak van de zaak en de klant heeft altijd het laatste woord of we wel of niet gaan procederen. Bovendien heeft de klant altijd het recht om een second opinion te vragen of onze jurist het juiste juridische pad volgt.

Zelf kiezen voor een advocaat brengt extra kosten met zich mee

DAS is een naturaverzekeraar. De premie is vastgesteld op basis van afhandeling door onze eigen juridisch specialisten. Als bijstand door een advocaat wettelijk vereist is dan vallen deze kosten uiteraard onder de dekking van de rechtsbijstandverzekering.
Als onze eigen juridisch specialist de procedure ook kan voeren, en een klant kiest ervoor om zelf een externe advocaat in te schakelen, betreft het een eigen risico van € 250 (€ 500 voor zakelijke klanten). Daarnaast geldt per procedure een maximale vergoeding voor de kosten van de advocaat. Dit is voor Arbeidsrecht  € 2.500 voor Bestuurs- en sociaal verzekeringsrecht in twee instanties: € 3.000 en voor overige procedures: € 5.000.

Over de juridische dienstverlening van DAS

Al ruim vijftig jaar helpen onze juristen dagelijks vele consumenten en ondernemers bij het voorkomen en oplossen van juridische problemen. Deze dienstverlening vergt uitstekende actuele juridische kennis. En mensenkennis. Immers, een juridisch conflict gaat veelal gepaard met emotie. Mensenwerk pur sang. Onze klanten geven ons een positieve waardering voor onze deskundigheid en betrokkenheid.
Daarnaast is het van belang dat onze dienstverlening de rechtsbijstand toegankelijk maakt en houdt voor iedereen. Als je onverhoopt een advocaat in de arm moet nemen kunnen de kosten behoorlijk hoog oplopen. Bovendien zijn de kosten voor een juridische procedure onvoorspelbaar.

Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft

Telefoon:

Particulier: T 020 6517 517
Ondernemer: T 088 3279 800

Mail:

communicatie@das.nl