Na­la­ti­ge le­ve­ran­cier slaat de plank mis

 

planken

Niek is een kleine zelfstandige. Bij zijn offerte geeft hij altijd een gegarandeerde einddatum op. Daarom kan Niek er slecht tegen als afspraken niet worden nagekomen. Hij pakt zijn klussen altijd snel op en maakt ze ook snel af. Daar staat hij om bekend en dat legt hem geen windeieren. Als hij dan, buiten zijn schuld om, een keer niet zijn afspraken kan nakomen, vindt hij dat zeer vervelend. 

Anke

De leverancier blijkt geen planken in de juiste kleur op voorraad te hebben, waardoor Niek de gegarandeerde einddatum niet haalt. Hij wil het er niet bij laten zitten. Dat kan ik mij helemaal voorstellen. Al snel wordt duidelijk dat de leverancier vooraf wist dat de bestelde kleur niet leverbaar was. Omdat hij Niek hiervan niet op de hoogte heeft gebracht, stellen we de leverancier aansprakelijk voor de extra kosten die Niek nu moet maken. Na enig tegensputteren gaat de leverancier overstag en betaalt de kosten.

Afspraak is afspraak
Gelukkig heeft de opdrachtgever begrip voor de situatie. Er worden nieuwe afspraken gemaakt over de uitvoering en oplevering van het werk. Opnieuw legt Niek een gegarandeerde einddatum vast. En die wordt gehaald. Als het dakterras klaar is, stuurt hij mij een foto. Ik kan een brede glimlach niet onderdrukken.

Heb jij een conflict met een leverancier? Download onze gratis informatiegids vol handige tips en informatie.


Dit verhaal is echt gebeurd: om privacyredenen hebben we de naam van de klant gefingeerd.