Zo werkt de DAS voice-assistant

Wil je weten wat je moet doen als je ontslagen wordt? Of dat je recht hebt op een vergoeding bij vluchtvertraging? Dan kun je via je smartphone of slimme speaker je vragen stellen aan de DAS voice-assistant. Hiervoor heb je Google Assistant nodig, de slimme spraakhulp van Google. Bekijk hoe het werkt!
Praat direct met DAS

1. Download de Google Assistant-app

Om met DAS te praten via je telefoon, heb je de Google Assistant-app nodig. Deze kun je downloaden via de App store of Play store. Bij een android telefoon hoef je meestal alleen maar de startknop ingedrukt te houden om de Google Assistant-app te openen. Zodra je de Google Assistant-app geopend hebt, zeg je: ‘Praat met DAS’

Heb je een slimme speaker?
De Google Assistant zit standaard al op een slimme speaker. Tegen je Google Home of Sonos speaker zeg je: ‘Hey Google, praat met DAS’. Daarna kun je meteen praten met de DAS voice-assistant.

2. Kies het onderwerp en vraag

Om te weten of je recht hebt op een transitievergoeding of wat je moet doen als je een vaststellingsovereenkomst hebt ontvangen, kies je in het menu voor het onderwerp waar je vraag over gaat, in dit geval “werk”.

In een paar stappen weet je vervolgens waar je aan toe bent. Je weet dan of je recht hebt op een transitievergoeding, hoeveel die vergoeding bedraagt en hoe wij je daar eventueel bij kunnen helpen.

3. Ga aan de slag of laat je helpen door DAS

Als je klaar bent, weet je waar je aan toe bent. Hiermee kan je aan de slag om bijvoorbeeld je vergoeding te claimen bij een luchtvaartmaatschappij of te onderhandelen bij ontslag. Kom je er niet uit? Schakel dan de hulp in van DAS. Via de DAS voice-assistant kun je ook in contact komen met DAS en onze hulp inschakelen. Heb je geen rechtsbijstandverzekering, dan kunnen we je altijd bijstaan voor een vaste prijs met onze On Demand dienstverlening.

Lees verder