Omzetting Rechtsbijstandverzekering voor particulieren

Onze vernieuwde rechtsbijstandverzekering DAS voor Particulieren Totaal vervangt de meeste bestaande rechtsbijstandverzekeringen voor particulieren. Vanaf 1 oktober 2018 (prolongatie november) starten we met het omzetten naar DAS voor Particulieren Totaal. Op deze pagina vindt u alle informatie in verband met de omzetting terug.

DAS voor Particulieren Totaal

DAS voor Particulieren Totaal heeft de meest uitgebreide dekking in zijn soort. Dit betekent dat verzekerde geen risico meer loopt dat bepaalde onderdelen niet zijn meeverzekerd. En wil je de premie verlagen? Dan kan dit, door te kiezen voor een (hogere) eigen bijdrage. Zo kent DAS voor Particulieren Totaal de volgende voordelen:

  • Heeft verzekerde een vraag? Hulp nodig? Onze juristen staan klaar
  • Veel zekerheid met uitgebreide dekking
  • Grip op de premie: verzekerde kiest een eigen bijdrage

Nieuw: keuze eigen bijdrage

Met DAS voor Particulieren Totaal kan de klant voortaan kiezen voor een eigen bijdrage van 0 euro, 100 euro, 300 euro of 550 euro. Hoe hoger de eigen bijdrage, hoe lager de premie. Wilt u weten hoe deze eigen bijdrage werkt? Klik hier.

Voor de omzetting naar DAS voor Particulieren Totaal heeft DAS een keuze gemaakt voor de hoogte van de eigen bijdrage om zo eventuele premieverhoging te beperken. De hoogte van de voorgestelde eigen bijdrage kan de klant natuurlijk aanpassen.

Welke verzekeringen worden omgezet?

De volgende rechtsbijstandsverzekeringen voor particulieren zetten we om naar DAS voor Particulieren Totaal:

  • DAS voor Iedereen
  • DAS Bewust
  • DAS voor 55-plussers
  • DAS voor Particulieren Compleet
  • DAS voor Particulieren Modulair

Dekkingsoverzicht

Hieronder treft u per verzekering het dekkingsoverzicht aan. Zo hebt u in een oogopslag zicht op de belangrijkste wijzigingen voor uw klant. Natuurlijk kunt u ook de bijzondere voorwaarden en algemene polisvoorwaarden raadplegen.

Dekkingsoverzicht

Welke communicatie ontvangen mijn klanten?

Voor de prolongatiedatum ontvangt de klant een brief met informatie over de vernieuwde rechtsbijstandverzekering, de hoogte van de eigen bijdrage en de nieuwe premie. Naast de gebruikelijke bijlagen, ontvangt uw klant een flyer over hoe de eigen bijdrage werkt en wat de mogelijkheden zijn. En het dekkingsoverzicht. Bent u benieuwd hoe de klantcommunicatie er uit ziet? Klik dan hier.

Goed om te weten
Het versturen van de klant communicatie gaat op de gebruikelijke verzendwijze:
  • Hebt u gekozen voor zelf incasseren? Dan sturen wij alle communicatie naar u.
  • Hebt u gekozen dat DAS de premie voor uw klant incasseert? Dan sturen wij de originele communicatie naar uw klant. U ontvangt een kopie.

Het polisnummer blijft gehandhaafd. Op het nieuwe polisblad staat de oorspronkelijke ingangsdatum van de polis. Er is dus geen sprake van een nieuwe ingangsdatum.

Verzekerde kan de eigen bijdrage aanpassen. De wijziging kunt u doorgeven of uw klant kan zelf contact met ons opnemen via de afdeling Acceptatie, bereikbaar op telefoonnummer 020 6517 811 of via dastotaal@das.nl.

Welke communicatie ontvang ik?

Begin september ontvangt u zowel via e-mail als via post alle relevante informatie.

Contactgegevens

Hebt u na het lezen van de informatie nog vragen? Dan kunt u altijd contact op nemen met uw accountmanager. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen via de Intermediair Desk, bereikbaar van 08.30 – 17.00 uur op 020 651 7811 of via dasintermediair@das.nl.

Veelgestelde vragen