Service en contact voor particulieren

Heb je een vraag, wil je iets bekijken of doorgeven? Je regelt dat snel en eenvoudig online. En kijk ook bij de veelgestelde vragen. Misschien vind je daar het antwoord. Vind je niet wat je zoekt of heb je hulp nodig? Bel ons. Wij helpen je graag verder.

Contact met DAS

Jouw juridisch specialist spreken?

Heb je nieuwe informatie voor jouw juridisch specialist? Heb je een brief gekregen? Of wil je de voortgang bespreken? Dan maak je eenvoudig een belafspraak in Mijn DAS. Je kiest zelf een dag en tijdstip. Jouw juridisch specialist belt je op het afgesproken tijdstip.

DAS Klantenservice

Je kunt ook bellen met onze Klantenservice: 020 651 7517. Van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:30 uur. Op feestdagen zijn wij gesloten.

Zij helpen je graag verder bij vragen over je verzekering of een zaak die je hebt gemeld. Bij een klacht. Of als je juridische hulp nodig hebt, of je nu verzekerd bent of niet.

Bekijk ook onze overige telefoonnummers en contactmogelijkheden.

Contactformulier

Of stel je vraag via ons contactformulier.

Facebook

Stel je vraag via Facebook.

Veelgestelde vragen

Ik heb een juridisch conflict. Wat nu?

Ja, het kan gebeuren dat je lijnrecht tegenover elkaar komt te staan. Dat kan uitgroeien tot een conflict. Natuurlijk wil je dat liever niet. Hoe kom je er toch samen uit? En lukt dat niet, hoe helpen wij je dan verder? Ook als je geen verzekering hebt. Dat lees je hier.

Hoe kan ik mijn rechtsbijstandverzekering gebruiken als ik advies wil?

Je bent verzekerd bij of via DAS. Dat betekent dat wij de uitvoering verzorgen van de rechtsbijstand. Bij een dreigend of lopend geschil kun je altijd telefonisch contact opnemen met onze Juridisch Servicecenter.

De specialisten van het Juridisch Servicecenter vertellen je wat je het beste kunt doen in jouw situatie. Daarna kunnen zij vragen om je zaak bij ons te melden, zodat een jurist voor je aan de slag kan.

Helpt DAS mij bij alle geschillen?

Ben je verzekerd bij of via DAS? Dan kun je altijd contact opnemen met ons Juridisch Servicecenter voor juridisch advies.

Je meldt je zaak? Wij toetsen dan of het geschil onder de dekking van je verzekering valt. Dat staat beschreven in je polisvoorwaarden. Maar we kijken ook of de verzekering nog wel gewoon actief is, bijvoorbeeld of je premie is betaald. Én bij sommige geschillen geldt er een zogenoemde wachttijd. Dan wordt er gekeken of het geschil aanwezig was op het moment dat je de verzekering had afgesloten. In dat geval valt je zaak niet onder de dekking.

Je hebt géén rechtsbijstandverzekering? Ook dan kan DAS je van helpen. Via onze On Demand-dienstverlening bieden wij juridische diensten die je eenmalig kunt afnemen.

Het geschil waar ik mee te maken heb, valt buiten de dekking. Kan DAS mij dan helemaal niet helpen?

Heb je een geschil gemeld, maar dat valt het geschil niet onder de dekking? Bijvoorbeeld omdat je ervoor gekozen hebt een bepaald onderdeel, bijvoorbeeld Werk, niet mee te verzekeren. Dan krijg je geen juridische hulp via je verzekering.

Andere situaties waarin je geen hulp krijgt: wanneer je een conflict met opzet veroorzaakt of als een conflict al speelde toen je de verzekering afsloot.

In deze gevallen kan DAS je wél helpen met onze On Demand-dienstverlening. Tegen een vast bedrag kan DAS een juridische dienst leveren. Je kunt die zelf kiezen.

Ik wil een jurist inschakelen. Hoe meld ik mijn zaak bij DAS?

Heb je een zaak en moet je die melden bij DAS? Dat kan onze Juridisch Servicecenter je het beste vertellen. Bel 020 651 8815 op maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.30 uur.

  • Je hebt een zaak?
    • Meld die dan op onze site. Je persoonlijke en contactgegevens zijn noodzakelijk. Licht je geschil bondig en helder toe. Dat helpt je jurist in het vervolgtraject.
    • Documenten kun je direct via het meldingsformulier toevoegen, maar kan ook nog na het melden van je zaak.

Hoe snel gaat een jurist voor mij aan de slag, nadat ik mijn zaak heb gemeld?

Heb je je zaak gemeld? Dan ontvang je direct via een ontvangstbevestiging een dossiernummer.

Binnen zes werkdagen vanaf je melding neemt je jurist contact met je op over je zaak.

Uitzonderingen zijn geschillen waarbij sprake is van een termijn: een specifieke datum waarvoor er gereageerd moet worden. Bijvoorbeeld een vergunningsdatum of ultimatum.


Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.