Hulp rondom aankopen

Je hebt een product of dienst gekocht, maar wat je vervolgens geleverd krijgt voldoet niet aan je verwachtingen. Je hebt er een tijdje op moeten wachten, maar niet hier op. Onze juristen hebben vaker met dit bijltje gehakt, en kunnen je dan ook als geen ander hierin bijstaan. Zodat je krijgt wat je wél had willen hebben.

Heb je direct hulp nodig?

Verzekerd?

Stel je juridische vraag.

  • Als je een conflict hebt met bijvoorbeeld een webwinkel over een beschadigde of kapotte aankoop. Of je bent opgelicht.
  • Vraag het na bij het Juridisch Servicecenter.
  • Bel ons! Wij zijn bereikbaar van 8:30 tot 17:30 op 020 651 8815.
Niet verzekerd?

Kies voor Rechtshulp On Demand.

  • Geen verzekering nodig, onze ervaren juristen staan voor je klaar
  • Vaste en scherpe tarieven, geen verrassingen achteraf
  • Geen getreuzel, we gaan meteen voor je aan de slag

Waarmee kunnen we je helpen?

Niet nakomen afspraken
Bedenktijd en retouren
Lidmaatschap opzeggen
Online opgelicht

Niet nakomen van afspraken

Heb je een overeenkomst met een bedrijf of persoon, maar houdt die zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan kun je de andere partij in gebreke stellen, de overeenkomst ontbinden, jouw geld terug vragen of een schadevergoeding eisen. Bekijk wat je moet doen.

Bedenktijd en retouren

Als je iets koopt, dan sluit je een koopovereenkomst met de verkoper. Je zit er dan in principe aan vast. Voor online of telefonische aankopen heb je een bedenktijd van 14 dagen. Lees hier meer over de bedenktijd in de situatie waarin jij een aankoop hebt gedaan.

Product defect

Onder bepaalde omstandigheden kun je de aankoop ongedaan maken en jouw geld terug krijgen, bijvoorbeeld als het product niet werkt of de verkoper je niet de juiste informatie heeft gegeven. Meestal heb je ook het recht op kosteloos herstel of vervanging.

Lidmaatschap opzeggen

Voor de sportschool, een krant of telefoon sluit je een abonnement af. Dit doe je meestal voor een bepaalde periode. Als de eerste contractperiode voorbij is, kun je opzeggen. Lees hier meer.

Online opgelicht

Ben je opgelicht, bijvoorbeeld via een malafide webshop of een marktplaats? Er zijn een aantal stappen die je kunt nemen om jouw recht te krijgen en te voorkomen dat het anderen ook overkomt.

Juridische hulp nodig?

Het is altijd goed om juridische hulp te krijgen bij het maken van beslissingen, het opstellen van belangrijke documenten en het onderhandelen over schadevergoedingen.

Loop je tegen een probleem aan en heb je vragen over je rechten? Neem contact met ons op!

Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.

Wat moet je doen als je slachtoffer bent van online fraude?
28 nov 20233 min leestijd

Wat moet je doen als je slachtoffer bent van online fraude?

Slachtoffer van online fraude? Dit zijn de stappen die je kunt zetten om je geld proberen terug te krijgen en anderen te waarschuwen.

Malafide webshops blijven actief: tips om betrouwbaarheid te onderzoeken
28 nov 20233 min leestijd

Malafide webshops blijven actief: tips om betrouwbaarheid te onderzoeken

Tips om betrouwbaarheid website te checken en online fraude te voorkomen.

Raak je geld niet kwijt: de ultieme podcast over online fraude en hoe je het kunt voorkomen
27 nov 20232 min leestijd

Raak je geld niet kwijt: de ultieme podcast over online fraude en hoe je het kunt voorkomen

Een podcast met tips hoe je online fraude kunt voorkomen en hoe je moet handelen als je slachtoffer bent.

1 van 3