Inrichting Juridisch Servicecenter

Dagelijks merken we dat klanten steeds meer van ons vragen. Dat geldt ook voor de dienstverlening van DAS. Om beter en sneller in te kunnen spelen op klantvragen hebben wij het Juridisch Servicecenter opgericht. Een belangrijk uitgangspunt bij de inrichting is dat we klanten direct duidelijkheid willen geven of het juridisch probleem onder de dekking valt. Daarvoor is inzicht in de klant- en polisgegevens van alle volmachten en verzekeraars essentieel.

Nagenoeg alle volmachten leveren klant- en polisgegevens aan

Wij ontvangen nu maandelijks van ruim 95 procent van onze volmachten de VRA-data, inclusief naw-gegevens. Naast de aanlevering door de volmachten leveren inmiddels ruim vijftig procent van de met ons samenwerkende verzekeraars de gevraagde klantinformatie aan. Dit bevordert een goede herkenning en dekkingsbeoordeling van uw verzekerde particuliere en zakelijke klanten. We liggen op schema! En de laatste groep verzekeraars benaderen we de komende tijd.

Inrichting Juridisch Servicecenter

Met de inrichting van het Juridisch Servicecenter komen alle klanten direct terecht bij een jurist. Op het Juridisch Servicecenter zetten we de ruime behandelervaring van onze juristen in om een goede beoordeling te kunnen doen als de klant bij ons binnenkomt met een juridisch probleem. We luisteren goed naar de klant en vragen door naar de kern van het probleem. Zo beoordelen we of we de klant met een eerste- of tweedelijns advies kunnen helpen op het Juridisch Servicecenter of dat de klant beter geholpen kan worden door een juridisch specialist of advocaat binnen het bedrijfsonderdeel Interne Rechtshulp.

student-849825_640.jpg

Klantidentificatie, dekkingsbeoordeling en juridisch advies in één hand

Op het Juridisch Servicecenter geven we meteen juridisch advies als dat kan. Zodat de klant weet waar hij/zij aan toe is en zodat ondernemers ontzorgd worden en direct weer verder kunnen met hun bedrijfsvoering. Dus heeft uw klant een juridische vraag of juridisch probleem? Laat uw klant dan direct telefonisch contact met ons opnemen via 020 - 651 8815.

In het gesprek kunnen we de klant geruststellen en direct op weg helpen met een advies. Dit doen we ook in niet-gedekte zaken. Onze juristen identificeren de klant, leggen het gegeven advies vast en kunnen in de polisdatabase direct zien waar en hoe een klant verzekerd is. Al deze handelingen vinden direct in het eerste gesprek plaats. Is er meer nodig dan alleen een advies? Dan nemen we in de tweede lijn ook contact op met de wederpartij om te kijken of we de zaak minnelijk kunnen oplossen. Zo onderhandelen we bijvoorbeeld over een vaststellingsovereenkomst in een arbeidskwestie.

Ook complexe juridische geschillen lenen zich voor behandeling op het Juridisch Servicecenter. Alleen als we meerdere interventies moeten doen bij een wederpartij of als een procedure onvermijdelijk is, helpen we de klant verder binnen Interne Rechtshulp.

Kennismaken met Nicoline van Rhijn

Op 1 augustus 2020 ben ik in mijn nieuwe rol gestart met de inrichting van het Juridisch Servicecenter. Hiervoor was ik ruim vijftien jaar werkzaam in de juridische branche in diverse managementrollen. Na mijn rechtenstudie heb ik de eerste acht jaar van mijn loopbaan gewerkt als jurist in de ‘klassieke dossierbehandeling’ op diverse rechtsgebieden. Met die ervaring op zak weet ik hoe het voor klanten is als juridische problemen escaleren en zich (jaren)lang voortslepen; dit brengt onrust en onzekerheid. Ook weet ik dat een vonnis wel een uitkomst van de zaak is, maar niet altijd een oplossing voor de klant.

NicolinevanRhijn_pasfoto.png

Nicoline van Rhijn, senior manager Juridisch Servicecenter

Tevreden klanten: direct duidelijkheid

We merken dat onze klanten tevreden zijn met onze nieuwe manier van werken. Omdat we klant- en polisgegevens ter beschikking hebben in de polisdatabase, krijgt de klant direct duidelijkheid. In vergelijking met de oude werkwijze een versnelling van twee tot drie werkdagen. Klanten beoordelen de dienstverlening met een 8.0. De NPS is +32 (gebaseerd op periode januari tot en met juni 2021).

Samen vormen we de keten van Juridische Hulpverlening

Ook de juristen zijn blij met hun nieuwe manier van werken. Ze kunnen de klant snel en deskundig helpen, en dat leidt in de helft van de klantcontacten tot een oplossing. Naast de toegevoegde waarde voor de klant hebben onze juristen ook invloed op het proces. In zogenoemde dagstarts kijken we terug op de leerpunten van de dag ervoor en bespreken we wat we vanaf vandaag anders/beter gaan doen. Hierbij benutten we de feedback van onze klanten én van onze collega’s van Interne Rechtshulp, Business Support en Externe Juridische Diensten. Zo vormen we samen de keten van Juridische Hulpverlening.

Verzoek aan u

Heeft uw klant een juridisch probleem? Laat uw klant dan direct telefonisch contact met het Juridisch Servicecenter opnemen via 020 - 651 8815.

Voor klanten die het geschil liever schriftelijk melden blijft het online zaakmeldformulier uiteraard te gebruiken via www.das.nl/zaakmelden.

Een verkeersschade melden?

Wil uw klant een verkeersschade bij DAS melden en is er geen sprake van persoonlijk letsel? Dan is online melden de beste keuze. Wij vragen uw klant dan om het zaakmeldformulier in te vullen www.das.nl/zaakmelden.

Vraag over een gemelde zaak?

Heeft u een vraag over een eerder gemeld conflict bij DAS? Dan kunt u contact opnemen met 020 – 651 8888. Dit telefoonnummer is niet veranderd.

Vragen?

Heeft u na het lezen nog vragen? Neemt u dan contact op met uw accountmanager.

Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.