Voorbeeldbrief claimen ver­goeding bij ver­mis­sing of schade bagage

Is je bagage vermist of beschadigd tijdens je vliegreis? Dan heb je recht op een vergoeding. Gebruik deze voorbeeldbrief om je schadevergoeding te claimen bij de vliegtuigmaatschappij.

Zo ga je aan de slag

  1. Na de ontdekking van de beschadiging of vermissing van je bagage, ga je naar de bagageservicebalie in de douanehal en vul je een Property Irregularity Report (PIR) in.
  2. Stuur vervolgens een aangetekende brief naar de vliegtuigmaatschappij waarin je jouw vergoeding claimt. Voeg de PIR, aankoopbonnen en foto's van de schade toe. Stuur de brief binnen 7 dagen bij schade en na 21 dagen bij vermissing (de vliegtuigmaatschappij heeft 21 dagen om je bagage terug te vinden).
  3. Als de vliegtuigmaatschappij niet reageert, Neem dan contact met ons op.

Belangrijk

  • Dit is een voorbeeldbrief van DAS. Je kunt deze brief aanpassen naar jouw situatie.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post / e-mail. Bewaar een kopie voor jezelf.

Download voorbeeldbrief (gratis)
Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.