In­casso-opdracht in­die­nen

U hebt een klant die niet betaalt. Misschien hebt u al meerdere herinneringen gestuurd en zelfs nagebeld, maar zonder resultaat. Dit is het moment waarop u DAS Incasso kunt inschakelen om uw geld terug te krijgen.

Wat kunt u zelf nog doen voordat u een incasso-opdracht indient?

  • Na het verstrijken van de betaaltermijn zelf nog een keer contact opnemen met uw klant;
  • Is uw klant een particulier? Dan moet er volgens de wettelijke regels een WIK-brief naar uw klant verstuurd worden. Dit kunt u zelf doen, maar DAS kan deze stap ook voor u uit handen nemen. Dan kunt u nu alvast uw incasso-opdracht indienen. Hier leest u er meer over.

Wilt u graag advies over of een incasso-opdracht de juiste keuze is, dan kunt u ons altijd even bellen op telefoonnummer 088-3279 800.

Hier kunt u eenvoudig uw incasso-opdracht indienen.

Het indienen gaat sneller als u de volgende gegevens bij de hand hebt:

  • De onbetaalde factuur die u wilt laten incasseren;
  • Aanmaningen/WIK-brief die u hebt verstuurd naar uw klant/debiteur;
  • Adres, e-mailadres en telefoonnummer van uw klant/debiteur.

Het invullen van een e-mailadres en telefoonnummer van uw klant/debiteur verhoogt de kans van slagen op het incasseren van de factuur.

Het invoeren van uw incasso-opdracht duurt ongeveer 10 minuten.

Waarom al die gegevens?

Hoe vollediger uw incasso-opdracht is, hoe sneller wij voor u aan de slag kunnen. En hoe eerder u uw geld terug hebt.

Als u verzekerd bent via een tussenpersoon, hebben wij niet direct inzage in uw gegevens. Daarom is het handig dat u hier zo volledig mogelijk bent over uw bedrijfsgegevens.