De juridische specialisten van DAS werken volgens de Kwaliteitscode Rechtsbijstand en de Gedragscode Rechtshulpverlening van DAS. Hierdoor is op uw verzekering een geschillenregeling van toepassing. Uw juridisch specialist wijst u op deze regeling als u een blijvend verschil van mening heeft met hem/haar over:
- de haalbaarheid van de zaak of;
- de wijze waarop de zaak verder moet worden afgehandeld.
In deze gevallen geeft de geschillenregeling u het recht de zaak te laten beoordelen door een advocaat, die u zelf mag kiezen. DAS geeft de opdracht aan deze advocaat en betaalt de kosten van de advocaat nadat zij de opdracht heeft gegeven. Deze advocaatkosten tellen niet mee voor het bedrag dat DAS maximaal vergoedt in het conflict, waarvoor u op uw verzekering een beroep heeft gedaan.
In de algemene polisvoorwaarden van DAS vindt u in artikel 8 de precieze tekst van de geschillenregeling.
Klachtenregeling
DAS heeft een klachtenregeling. Bent u ontevreden over de behandeling van uw zaak, dan kunt u op de klachtenregeling een beroep doen. Informatie over de klachtenregeling vindt u hier.