• Direct contact: Service & contact
    Direct contact?

    Maandag t/m vrijdag
    Van 08:30 tot 17:30 uur

    088 3279 800

    Bel me terug
    Snel geregeld

    De DAS OndernemersDesk: voor al uw vragen over o.a. incasso en rechtsbijstand.

    •  Uw zaak aanmelden
    •  Vordering indienen

    DAS OndernemersDesk
    Kennisbibliotheek

    Direct aan de slag met:
    •  Informatiegidsen
    •  Voorbeeldbrieven
    •  Infographics
    •  Vragen & Antwoorden

    Bekijk bibliotheek
  • 088 3279 800

Uw zaak aanmelden bij DAS

Raakt u betrokken bij een juridisch conflict? Dan is het raadzaam deze zaak snel bij ons te melden.

Wij hebben ruim 500 juridische specialisten in dienst die u uitstekend kunnen helpen.

Na uw melding nemen we binnen zes werkdagen contact met u op over de inhoud van de zaak (zie het pdf-bestand met onze reactietermijnen).

  • Nee, ik heb nog geen contact gehad met DAS.
  • Ja, ik heb contact gehad en wil direct een zaak melden.

Nog geen contact gehad?

Wij bieden u de hulp en middelen om eerst zelf uit te zoeken wat u kunt doen om uw conflict op te lossen en wat uw rechten zijn? Wij hebben juridische informatie, tips, adviezen en voorbeeldbrieven beschikbaar, die u kunnen helpen bij uw situatie.

Wilt u uw zaak aanmelden maar weet u niet zeker of dat nodig is?
Bel dan met de OndernemersDesk via 088 3279 800. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:30 tot 17:30 uur.

U wilt direct een zaak aanmelden?
Dat kan: meld uw zaak direct online aan.

Direct uw zaak aanmelden?

Klik op de knop 'Uw zaak direct aanmelden'. U komt dan in het formulier terecht, waar u uw zaak kunt aanmelden.

Uw zaak direct aanmelden >

 

Hebt u vragen over het aanmelden van uw zaak?
Bel dan met de OndernemersDesk via 088 3279 800. Onze medewerkers leggen u telefonisch uit hoe u het formulier kunt invullen. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:30 tot 17:30 uur.

Stappen bij een juridisch geschil
  1. Blijf in overleg met de tegenpartij

    1   Blijf in overleg met de tegenpartij

    Maak op een vriendelijke manier uw standpunt duidelijk. Probeer hiermee eerst zelf het conflict op te lossen.

    Wilt u uitzoeken wat u kunt doen om uw conflict zelf op te lossen en wat uw rechten zijn? Wij helpen u graag: bekijk onze juridische informatie, tips, adviezen en voorbeeldbrieven.

    Komt u er onderling toch niet uit? Schakel dan professionele juridische hulp in. Wacht hiermee niet tot het conflict muurvast zit en de verstandhoudingen op een dieptepunt zijn.

    Bellen met de Adviesdesk

    Bent u bij DAS verzekerd, maar twijfelt u wat u moet doen? Bel dan met de Adviesdesk via telefoonnummer: 020 651 8815.  Onze medewerkers geven u direct advies over uw zaak. De Adviesdesk is bereikbaar van:

    • maandag t/m donderdag van 08.00 uur – 20.00 uur
    • vrijdag van 08.00 uur – 17.30 uur
  2. Uw zaak aanmelden

    2   Uw zaak aanmelden

    Valt uw zaak onder uw rechtsbijstandsverzekering? Schakel dan DAS in.

    Houd er rekening mee dat het in juridische conflicten altijd van belang is om (schriftelijk) ‘bewijs’ te leveren. Allereerst verzamelen we zo veel mogelijk informatie over uw geschil.

    Meld uw zaak direct online aan
  3. De juridisch specialisten van DAS

    3   De juridisch specialisten van DAS

    Hebt u uw zaak bij ons aangemeld? Dan krijgt u hulp van onze eigen juridisch specialisten.

    Uw juridisch specialist is uw vaste contactpersoon van DAS. Wilt u meer weten over de werkwijze van onze juristen, en over de samenwerking tussen u en uw juridisch specialist? Bekijk dan de pagina: De juridisch specialisten van DAS

  4. Advocaat inschakelen

    4   Advocaat inschakelen

    Hebt u een rechtsbijstandverzekering bij DAS? Dan krijgt u rechtshulp van onze eigen juridisch specialisten.

    In sommige gevallen kunt u ook een advocaat inschakelen die u zelf kiest. Wilt u weten of dit van toepassing is op uw zaak? Lees meer over de vrije advocaatkeuze.

  5. Geschillen- en klachtenregeling

    5   Geschillen- en klachtenregeling

    De juridisch specialisten van DAS doen hun uiterste best om voor u een zo goed mogelijk resultaat te behalen.

    Wij werken volgens de Kwaliteitscode Rechtsbijstand en de Gedragscode Rechtshulpverlening van DAS rechtsbijstand.

    Zodra er een blijvend verschil van mening bestaat tussen de juridisch specialist van DAS en de verzekerde over de haalbaarheid van de zaak of over de wijze waarop de zaak verder moet worden afgehandeld, heeft de verzekerde het recht om de zaak voor te leggen aan een advocaat naar zijn keuze. Dit is de geschillenregeling. Uw juridisch specialist zal u hierop wijzen, maar u kunt hier zelf ook een beroep op doen. In uw polisvoorwaarden is de precieze tekst van de geschillenregeling opgenomen.

    Bent u toch niet tevreden over de behandeling van uw zaak? Dan kunt u een beroep doen op onze klachtenregeling.

Kennisbibliotheek

Op zoek naar juridische informatie om zelf conflicten te voorkomen óf op te lossen? Bekijk de tips en downloads in onze kennisbibliotheek.

Bekijk bibliotheek
Con­tact met DAS
De DAS OndernemersDesk beantwoordt graag al uw vragen op het gebied van juridische en financiƫle risico's.