Rechtsbijstand­verzekering voor zorgverleners

DAS voor de Zorg - beroep en praktijk

Als zorgverlener kun je juridische hulp soms goed gebruiken. Een klacht van een patiënt, een geschil met een zorgverzekeraar of een leverancier die zijn afspraken niet nakomt. Met DAS voor de Zorg - beroep en praktijk ben je verzekerd voor juridische hulp bij de meest voorkomende conflicten.

Onze juristen staan voor je klaar

Voorkomen is beter dan genezen. Daarom kun je bij ons altijd terecht voor advies: online of persoonlijk. Bij het zorgteam werken gespecialiseerde juristen die jou als zorgverlener direct kunnen helpen. Is er dan toch een conflict? Dan roep je de juridische hulp van DAS in.

Bekijk het overzicht van deze verzekering

De heer Den Hollander: "Ik wil graag een compliment geven over de afhandeling van onze zaak. Dit hebben wij als erg prettig ervaren en het is ook prima afgehandeld. Vooral onze complimenten aan de heer Schouten. Wij zijn heel erg blij met DAS."

Dit is DAS voor de Zorg - beroep en praktijk

Beroepsdekking

Met de beroepsdekking ben je verzekerd voor juridische hulp als zorgverlener. Bijvoorbeeld bij conflicten over:

  • letsel- en materiële schade
  • straf-, tucht- en klachtzaken
  • je werkzaamheden als opleider
Praktijkdekking

Praktijkdekking

Met de praktijkdekking verzeker je je praktijk voor juridische hulp bij conflicten over:

  • contracten met zorgverzekeraars
  • de verwerking van patiëntgegevens
  • werknemers en sociale wetgeving
  • huur of onderhoud van de praktijk
Download de nieuwsbrief

Download de laatste nieuwsbrief

Je kunt op ieder moment advies vragen. Onze juridisch specialisten denken graag met je mee en houden je op de hoogte van actuele zaken.

Download het laatste nieuws
Gebruik de pijltjes toetsen om alle producten te zien.

Maak kennis met ons zorgteam

Sascha Dik

Sascha Dik

DAS Amsterdam

“Als jurist gezondheidsrecht sta ik zorgprofessionals bij in allerlei geschillen waar zij in hun dagelijkse werk mee te maken kunnen krijgen. Denk aan klachten of tuchtklachten, maar ook bijvoorbeeld onderlinge geschillen in een maatschap.”
Dorothy Schut-Wolfs

Dorothy Schut-Wolfs

DAS Den Bosch

“Ik vind het belangrijk om goed contact met mijn klanten te hebben. Daarom ben ik gemakkelijk benaderbaar en bereikbaar. Ik reageer altijd snel en voel me persoonlijk betrokken. Ik help mijn klanten om een oplossing te zoeken die bij hen passen.”
Lisette Greebe

Lisette Greebe

DAS Amsterdam

“Ik vind het belangrijk om te luisteren naar mijn klanten en in samenspraak met hen een plan van aanpak te maken. Daarbij communiceer ik duidelijk, maar probeer ik mijn klanten ook gerust te stellen. Ik hanteer een pragmatische en daadkrachtige aanpak.”
Jacqueline Brouwer

Jacqueline Brouwer

DAS Amsterdam

“Als senior jurist heb ik ruime ervaring in het bijstaan van zorgverleners in diverse geschillen. Kunnen luisteren en aandacht en empathie tonen zijn voor mij, naast mijn juridische kennis, vaardigheden die ervoor zorgen dat mijn cliënten hun zaak met tevredenheid kunnen afsluiten.”
Gebruik de pijltjes toetsen om alle producten te zien.

Meer informatie of verzekering afsluiten?

Met onze rechtsbijstandverzekering voorkom je hoge onverwachte kosten voor juridische hulp. Wil je meer weten over DAS voor de Zorg? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. Ook als je de verzekering wilt afsluiten.

Bekijk de algemene polisvoorwaarden of de bijzondere polisvoorwaarden.

Voorbeelden uit de praktijk

Medicijnen weggooien door technische storing

Een huisarts heeft een huisapotheek. Voor het bewaren van de medicijnen is speciale koelapparatuur nodig. De juiste temperatuur luistert heel nauw! De huisarts heeft een contract afgesloten met de leverancier om bij calamiteiten direct, binnen 1 uur, maatregelen te treffen om te voorkomen dat medicijnen niet meer bruikbaar zijn. Er was een storing, maar de leverancier kon wegens onvoorziene omstandigheden pas na 2 dagen komen. De huisarts moet daardoor veel medicijnen weggooien. Voor het verhalen van de schade schakelt de huisarts DAS in. Zo komt zij zelf niet voor hoge kosten te staan en kan zij haar tijd stoppen in het zien van patiënten.

Moeilijk te herkennen ziektebeeld

Een arts behandelt een patiënt met onschuldige klachten. Hij verwijst de patiënt dan ook niet direct door naar een specialist. Later blijkt er sprake van een ernstig, maar moeilijk te herkennen ziektebeeld. De patiënt herstelt, maar hij dient ook een klacht in bij het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg vanwege te laat ingrijpen.
De arts voelt zich ten onrechte aangevallen. Heel begrijpelijk. Onze jurist van het zorgteam staat hem bij. De DAS-specialist voert het verweer en biedt persoonlijke ondersteuning. Belangrijk, want het is een lang en emotioneel traject.
Uitkomst: de arts krijgt gelijk. Na een procedure van een jaar is de klacht ongegrond verklaard. Inschatting uren en kosten zonder verzekering: € 6.750 voor juridische bijstand (30 uur à € 225).
Kosten voor de arts: geen, omdat hij gebruik maakt van DAS voor de Zorg - beroep en praktijk.

Ook interessant voor je

Waarom verzekeren voor rechtsbijstand?

DAS vroeg aan 500 ondernemers waarom zij een rechtsbijstandverzekering hebben. Bekijk de 5 belangrijkste redenen.

Staat jouw onderneming juridisch sterk?

Doe onze algemene voorwaarden-check en zie in 3 minuten of jouw onderneming er juridisch goed voor staat.

Leverancier slaat plank mis
 

Aannemer Niek Jonk roept de hulp van DAS in bij een probleem met zijn nalatige plankenleverancier.

Gebruik de pijltjes toetsen om alle producten te zien.

Wat moet je verder nog weten?

Bekijk ook de Verzekeringskaart van het Verbond van Verzekeraars. Hiermee zie je in één oogopslag de meest relevante productinformatie. Je kunt de verzekeringskaart gebruiken om ons product te vergelijken met andere aanbieders.

Bekijk de Verzekeringskaart hier