Product of dienst gekocht en niet tevreden?

Of het nu over de levering van je telefoon gaat of over een meningsverschil met de aannemer: wacht niet af, maar ga direct in gesprek met de leverancier. Zo kom je het snelst tot een oplossing. Toch wat hulp nodig? Wij helpen je verder. Niet verzekerd? Geen probleem.

Bekijk hieronder de meest voorkomende problemen over gekochte producten of diensten. Met ons advies en stappenplan.

Stappenplan bij problemen met gekochte producten of diensten

  • Blijf in overleg met je leverancier.
  • Zet je klacht altijd zwart op wit.
  • Stuur je leverancier een brief met je klacht.
  • Stel een redelijke termijn voor als laatste kans om het probleem op te lossen.
  • Geef aan dat je na deze termijn verdere stappen neemt.
  • Reageert je leverancier niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder. Bel ons op 020 651 8815 of meld je zaak online aan.
Gebruik de pijltjes toetsen om alle producten te zien.
Klantervaringen DAS Rechtsbijstand 8.6 Beoordeeld door 4134 van onze klanten

Staat je situatie er niet bij?

We denken graag met je mee over de beste aanpak. Bel ons op 020 651 8815 en dan helpen we je graag op weg. Niet verzekerd? Geen probleem: ook dan kunnen wij je helpen.

Gebruik de pijltjes toetsen om alle producten te zien.

Meestgestelde juridische vragen over gekochte producten of diensten

Mijn product of dienst is niet geleverd. Wat nu?

Wachten op een bestelling die nooit komt. Dat je daar geïrriteerd of gespannen van raakt, is niet gek. Zelf kun je al een aantal dingen doen om te zorgen dat je je bestelling alsnog krijgt. Lukt het daarna nog niet? Dan helpen wij je. Dit kun je doen:

  1. Geef bij de verkoper aan dat je je bestelling niet hebt ontvangen.
    Op deze manier is de leverancier op de hoogte en kan hij het probleem voor je oplossen.
    Doe dat bij voorkeur met een brief of e-mail. Dan kun je daar op een later moment naar verwijzen als de bestelling alsnog niet is aangekomen.
  2. Reageert de leverancier niet of komen jullie er samen niet uit? Stuur hem dan een officiële ingebrekestelling.
    Gebruik daarvoor onze gratis voorbeeldbrief. In deze brief staat een termijn waarbinnen je de leverancier een laatste kans geeft om je probleem op te lossen voordat je verder stappen neemt.
  3. Nog steeds geen reactie of oplossing? Dan helpen wij je verder. Bel ons op telefoonnummer 020 651 8815.
    We kunnen je het beste helpen als je bij ons gesprek alvast de correspondentie met je leverancier bij de hand hebt.

Het product dat ik geleverd heb gekregen, is beschadigd of werkt niet goed. Wat kan ik doen?

Bij kapotte, beschadigde of niet goed werkende producten is je leverancier verantwoordelijk. Probeer er eerst samen uit te komen. Zo kun je dat doen:

  1. Geef bij de leverancier aan wat er mankeert aan je geleverde product.
    Op deze manier is de leverancier op de hoogte en kan hij het probleem voor je oplossen.
    Doe dat bij voorkeur met een brief of e-mail. Dan kun je daar op een later moment naar verwijzen als de bestelling alsnog niet is aangekomen.
  2. Reageert de leverancier niet of komen jullie er samen niet uit? Stuur hem dan een officiële ingebrekestelling.
    Gebruik daarvoor onze gratis voorbeeldbrief. In deze brief staat een termijn waarbinnen je de leverancier een laatste kans geeft om je probleem op te lossen voordat je verder stappen neemt.
  3. Nog steeds geen reactie of oplossing? Dan helpen wij je verder. Bel ons op telefoonnummer 020 651 8815.
    We kunnen je het beste helpen als je bij ons gesprek alvast de correspondentie met je leverancier bij de hand hebt.

Wat kan ik doen bij problemen met de aannemer?

Een verbouwing of klus aan je huis zorgt op zich al voor spanning. Als er dan ook nog iets mis gaat, wil je gewoon dat alles goed geregeld is. Wij helpen je. Zo pak je het aan:

  1. Verzamel bewijs van de schade of van de gemaakte fouten.
    Bijvoorbeeld foto's of bouwtekeningen.
  2. Bepaal of de problemen binnen de afspraken met je aannemer vallen, of dat er sprake is van schade buiten de gemaakte afspraken (bijvoorbeeld per ongeluk een raampje ingetikt).
    Vallen de problemen buiten de gemaakte afspraken, dan kan je aannemer daarvoor terecht bij zijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
  3. Vallen de problemen binnen de afspraken met je aannemer, geef dan bij hem aan wat de problemen zijn.
    Op deze manier is de aannemer op de hoogte en kan hij het probleem voor je oplossen.
    Doe dat bij voorkeur met een brief of e-mail. Dan kun je daar op een later moment naar verwijzen als het niet is gelukt om het probleem op te lossen.
  4. Reageert de aannemer niet of komen jullie er samen niet uit? Stuur hem dan een officiële ingebrekestelling.
    Gebruik daarvoor onze gratis voorbeeldbrief. In deze brief staat een termijn waarbinnen je de aannemer een laatste kans geeft om je probleem op te lossen voordat je verder stappen neemt.
  5. Nog steeds geen reactie of oplossing? Dan helpen wij je verder. Bel ons op telefoonnummer 020 651 8815.
    We kunnen je het beste helpen als je bij ons gesprek alvast de correspondentie met je aannemer en de bewijzen van de schade bij de hand hebt.
Lees verder