Wat staat er in een ingebrekestelling? Een voorbeeld.
Met een ingebrekestelling stel je een ultimatum aan je leverancier. Je vertelt officieel dat je niet tevreden bent over zijn dienst en geeft hem nog een laatste kans om dat te herstellen. In de gebrekestelling neem je het volgende op.
- Geef aan dat je ontevreden bent.
- Vertel waarover je precies ontevreden bent.
- Vertel welke oplossing jouw voorkeur heeft.
- Stel een termijn waarbinnen je je leverancier vraagt te reageren.
- Laat weten dat je bij het vervallen van deze termijn juridische stappen onderneemt of de overeenkomst ontbindt.
Hier lees je meer informatie over wat een ingebrekestelling is en hoe je die kunt inzetten. Je leest er ook in welke gevallen je een ingebrekestelling nodig hebt, en wanneer het niet nodig is.
Voorbeeldbrief ingebrekestelling
Als je het moeilijk vindt om zelf een ingebrekestelling te schrijven, kan onze voorbeeldbrief je helpen. Stel zelf online je ingebrekestelling op aan de hand van ons voorbeeld en specifieke vragen over jouw situatie. De voorbeeldbrief is direct te downloaden. Hier vind je de voorbeeldbrief ingebrekestelling.
Voorbeeldbrief reactie op ingebrekestelling
Het kan ook gebeuren dat jij als leverancier zelf in gebreke wordt gesteld. Hoe ga je daarmee om? Je kunt schriftelijk reageren op de ingebrekestelling met deze voorbeeldbrief. Heb je liever advies bij de ingebrekestelling? Daar helpen we je graag bij. Vraag gratis een adviesgesprek met ons aan.
Heb je een vraag over in gebreke stellen?
Je kunt ons altijd bellen. Ben je niet verzekerd? Bel dan 088 3279 842. Ben je wel verzekerd? Bel ons dan op telefoonnummer 020 651 1715 voor advies.