Klanttevredenheid & verbeteracties

Wij vinden het belangrijk dat klanten tevreden zijn over onze producten en diensten. In onze dienstverlening streven wij ernaar de verwachtingen te overtreffen, zodat klanten enthousiast zijn en hun ervaringen doorvertellen. Daarom willen wij graag weten wat u van ons vindt.

Wij staan open voor al uw feedback, vragen hier actief naar en gebruiken dit bij het verbeteren van onze producten en diensten. Hiermee kunnen wij nog beter aan uw wensen, behoeften en verwachtingen voldoen.

Wat u van ons kunt verwachten hebben wij samengevat in de vijf klantbeloften van DAS.

Hoe tevreden zijn onze klanten?

Wij zijn blij met de complimenten die wij van onze klanten ontvangen. Op Blij met DAS leest u hier meer over.

Wij meten doorlopend hoe klanten onze dienstverlening waarderen. Hierdoor kunnen wij snel bijsturen als dat nodig is.

De klanttevredenheidsonderzoeken laten wij uitvoeren door een onafhankelijk en gespecialiseerd onderzoeksbureau (MWM2). Hiermee waarborgen wij dat de resultaten representatief en betrouwbaar zijn.

Hieronder ziet u hoe klanten onze dienstverlening waarderen.

 Tevredenheid over
 2019
 Juridisch advies (2e lijn)
 8,4
 Rechtshulp door DAS-juristen
 8,2
 Rechtshulp door externe rechtshulpverleners
 7,8

Verzekeraars in beeld

Ieder jaar laat het Verbond van Verzekeraars onderzoeken hoe tevreden particuliere klanten zijn over hun verzekeraar. Niet alle klanten die aan dit onderzoek meedoen hebben daadwerkelijk ervaring met de dienstverlening. De resultaten hiervan staan op de website van Verzekeraars in Beeld.

De verzekeraars worden beoordeeld op algemene tevredenheid, klantgerichtheid, deskundigheid, duidelijkheid, vertrouwen en contact.

Het gemiddelde cijfer van DAS is 7,4. Op deskundigheid, klantgerichtheid, duidelijkheid en contact scoort DAS het hoogste.

Bekijk het gehele resultaat van DAS.

Verzekeraars in beeld 2020

 

 

7.3   Algemene tevredenheid

7.5   Klantgerichtheid

7.6   Deskundigheid

7.5   Duidelijkheid

7.2   Vertrouwen

7.5   Contact met verzekeraar

Wat doen wij met uw feedback?

Wij zijn blij met uw feedback en staan open voor uw suggesties. Hiermee kunnen wij onze producten en diensten steeds verder verbeteren. Het afgelopen jaar hebben wij mede dankzij uw feedback verschillende verbeteringen in onze producten en diensten doorgevoerd.

De beste verzekeraar

Beste verzekeraar

DAS is de beste verzekeraar op het thema klacht- en feedbackmanagement. Dit blijkt uit een onderzoek dat de Stichting Toetsing Verzekeraars (STV) heeft gehouden onder 32 verzekeraars die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben. DAS behaalde als enige de maximale score en staat daarmee op de eerste plaats. Dit laat zien dat wij klachten en andere klantfeedback serieus nemen en daarvan willen leren. 

Gouden Oor Erkenning

DAS heeft in 2019 als eerste rechtsbijstandverzekeraar de Gouden Oor Erkenning (niveau 1) behaald. Dit betekent dat wij klanten actief om feedback vragen en dit gebruiken om onze producten en diensten te verbeteren.

Gouden Oor Erkenning