Kwaliteit en klanttevredenheid zijn belangrijke uitgangspunten voor onze dienstverlening. We leveren producten en diensten die goed aansluiten bij uw behoeften en verwachtingen. U bent als klant het vertrekpunt in alles wat we doen.
Waar kunt u bij DAS op rekenen?
DAS werkt met vijf klantbeloften. Zo weet u waar DAS voor staat en waar u als klant van ons op kunt rekenen.
Als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening betekent dit:
- Goede telefonische en online bereikbaarheid
De maximale wachttijd aan de telefoon is vijf minuten. In sommige gevallen kunt u ervoor kiezen om langer aan de lijn te blijven. Als het druk is, krijgt u de mogelijkheid om een terugbelverzoek achter te laten. We bellen u zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk de volgende werkdag. Zie verder onze contactpagina.
- Snelle reactie op uw vraag of verzoek
Zodra we uw vraag of verzoek hebben ontvangen, gaan we ermee aan de slag. Bekijk onze reactietermijnen.
- Heldere en begrijpelijke informatie
Wij spreken duidelijke taal en maken complexe zaken begrijpelijk. Heeft u van ons een brief of e-mail gekregen met moeilijke woorden? Of staan er teksten op onze website die niet helemaal duidelijk voor u zijn? Laat het ons weten.
- Deskundige hulp die aansluit bij uw situatie
Voor onze juristen staat het klantbelang voorop. We bieden hulp die aansluit bij uw situatie en zijn oplossingsgericht. We doen ons uiterste best om een zo goed mogelijk resultaat voor u te behalen en te zorgen dat u de hulp krijgt waar u recht op heeft. We houden ons hierbij aan de gedragscode van DAS.
- Persoonlijke en empathische benadering
We benaderen u op een persoonlijke manier en tonen empathie.
Hoe weet u dat DAS betrouwbare kwaliteit levert?
Dat we aantoonbaar betrouwbare kwaliteit leveren blijkt onder meer uit het volgende:
- Klanttevredenheid
We meten voortdurend of we aan de klantverwachtingen voldoen en of we onze beloften nakomen. Bekijk onze klanttevredenheid.
- Kwaliteitsstandaarden
We voldoen aan een aantal belangrijke kwaliteitsstandaarden. Onafhankelijke instanties toetsen regelmatig of DAS aan de vereisten van deze standaarden voldoet en we het klantbelang centraal stellen.
- Geschillen- en klachtenregeling
Heeft u een verschil van mening met uw jurist over de haalbaarheid of de juridische aanpak van uw zaak en komt u er niet uit met uw jurist? Dan kunt u gebruik maken van de geschillenregeling. Meer hierover leest u in de gedragscode van DAS. Bent u ontevreden over DAS? Dan kunt u een klacht indienen. Bekijk de klachtenregeling van DAS.
Aan welke kwaliteitsstandaarden voldoet DAS?
- Gouden Oor Erkenning
DAS heeft als eerste rechtsbijstandverzekeraar de Gouden Oor Erkenning (niveau 1) behaald. Deze erkenning laat zien dat wij klantfeedback serieus nemen. We gebruiken dit om het klantbelang voorop te zetten en onze producten en diensten voortdurend te verbeteren.
- Kwaliteitscode Rechtsbijstand
DAS voldoet aan de kerncodes klantbelang van het Verbond van Verzekeraars. Hiertoe behoort ook de Kwaliteitscode Rechtsbijstand. Verder doet DAS mee aan de modules kwaliteitsverbetering van de Stichting Toetsing Verzekeraars (STV).
- Nationaal Keurmerk Letselschade
DAS heeft het Nationaal Keurmerk Letselschade. Het NKL maakt kwaliteit van dienstverlening herkenbaar voor benadeelden van letselschade en is hét kwaliteitskeurmerk voor dienstverleners die een bijdrage leveren aan de afwikkeling van letselschades in Nederland.
- DAS als beste verzekeraar
DAS is in 2019 door de Stichting Toetsing Verzekeraars (STV) uitgeroepen tot de beste verzekeraar op het thema klacht- en feedbackmanagement. Dit laat zien dat wij klachten en andere klantfeedback serieus nemen en daarvan willen leren.
In 2020 was DAS opnieuw de beste verzekeraar, toen op het thema informatieverstrekking. Dit laat zien dat DAS heldere en begrijpelijke informatie geeft over de rechtsbijstandverzekering, zoals in de polisvoorwaarden en op de website.