Project klantherkenning & dekkkingsbeoordeling

Hartelijk dank voor uw samenwerking in het project Klantherkenning & Dekkingsbeoordeling. Wij ontvangen nu maandelijks van ruim 95 procent van onze volmachten de vra-data, inclusief naw-gegevens. Dit bevordert een goede herkenning en dekkingsbeoordeling van uw verzekerde particuliere en zakelijke klanten. We lopen op schema!

Polisdatabase

Naast de aanlevering door de volmachten leveren inmiddels ruim zestig procent van de met ons samenwerkende verzekeraars de gevraagde klantinformatie aan. We benaderen nu de rest van deze groep verzekeraars. Ook de volmachten van de met ons samenwerkende verzekeraars zien een grote toegevoegde waarde in ons project. Zij worden nu ook benaderd.

Het belang van een goede datakwaliteit

Alle door u aangeleverde data worden door ons beoordeeld op de juiste kwaliteit. Alleen dan kunnen we een goede en volledige klantherkenning en dekkingsbeoordeling doen. Als de data niet (volledig) juist zijn, nemen wij contact met u op om de gewenste aanpassingen door te voeren. Op deze wijze kunnen we in het vervolg alle verzekerde klanten van een goede dekkingsbeoordeling voorzien en verbeteren we continu de kwaliteit van de data in de keten.

Maak kennis met Nicoline van Rhijn, senior manager Juridisch Servicecenter

NicolinevanRhijn.png

Bij DAS is toegang tot juridische hulpverlening laagdrempelig: wij zijn deskundig, snel en niet te duur. Met de inrichting van het Juridisch Servicecenter komen alle klanten direct terecht bij een jurist. De missie van ons Juridisch Servicecenter is: ‘Door er meteen bij te zijn, voorkomen we erger en lossen we uw juridische probleem deskundig en snel op.’ We geven direct juridisch advies om een ‘echte brand’ te voorkomen en streven naar duurzame klantrelaties.


Op 1 augustus 2020 ben ik in mijn nieuwe rol gestart met de inrichting van het Juridisch Servicecenter. Hiervoor was ik ruim vijftien jaar werkzaam in de juridische branche in diverse managementrollen. Na mijn rechtenstudie heb ik de eerste acht jaar van mijn loopbaan gewerkt als jurist in de ‘klassieke dossierbehandeling’ op diverse rechtsgebieden. Met die ervaring op zak weet ik hoe het voor klanten is als juridische problemen escaleren en zich (jaren) lang voortslepen; dit brengt onrust en onzekerheid. Ook weet ik dat een vonnis wel een uitkomst van de zaak is, maar niet altijd een oplossing voor de klant.

Het Juridisch Servicecenter

Op het Juridisch Servicecenter zetten we de ruime behandelervaring van onze juristen in om een goede beoordeling te kunnen doen als de klant bij ons binnenkomt met een juridisch probleem. We luisteren goed naar de klant en vragen door naar de kern van het probleem. Zo beoordelen we of we de klant met een eerste- of tweedelijns advies kunnen helpen op het Juridisch Servicecenter of dat de klant beter geholpen kan worden door een juridisch specialist of advocaat binnen het bedrijfsonderdeel Interne Rechtshulp.


Klantidentificatie, dekkingsbeoordeling en juridisch advies in één hand Op het Juridisch Servicecenter geven we meteen juridisch advies als dat kan. Zodat de klant weet waar hij/zij aan toe is en zodat ondernemers ontzorgd worden en direct weer verder kunnen met hun bedrijfsvoering.

Wij staan onze klanten bij voorkeur direct telefonisch te woord. In dat gesprek kunnen we de klant geruststellen en direct op weg helpen met een advies. Dit doen we ook in niet-gedekte zaken. Onze juristen identificeren de klant, leggen het gegeven advies vast en kunnen in de polisdatabase direct zien waar en hoe een klant verzekerd is. Al deze handelingen vinden direct in het eerste gesprek plaats. Is er meer nodig dan alleen een advies? Dan nemen we in de tweede lijn ook contact op met de wederpartij om te beproeven of we de zaak minnelijk kunnen oplossen. Zo onderhandelen we bijvoorbeeld over een vaststellingsovereenkomst in een arbeidskwestie.

In onderstaand overzicht kunt u in een oogopslag zien hoe het proces eruit ziet.

Ook complexe juridische geschillen lenen zich voor behandeling op het Juridisch Servicecenter. Alleen als we meerdere interventies moeten doen bij een wederpartij of als een procedure onvermijdelijk is, helpen we de klant verder binnen Interne Rechtshulp.

Waar staat DAS nu: update opbouw Juridisch Servicecenter


student-849825_640.jpg

Binnen het Juridisch Servicecenter behandelen we nu veertig procent van de totale DAS-portefeuille. Op dit moment helpen we de klanten van adviseurs met een rechtstreekse aanstelling bij DAS, de volmachtenportefeuille én de portefeuilles van Nationale-Nederlanden/ING. Aan het einde van de zomer komen daar OHRA, Reaal en NH1816 bij. Aan het einde van dit jaar verwelkomen we álle klanten met een juridisch probleem in het Juridisch Servicecenter.

Tevreden klanten: direct duidelijkheid

We merken dat onze klanten tevreden zijn met onze nieuwe manier van werken. Omdat we klant- en polisgegevens ter beschikking hebben in de polisdatabase, krijgt de klant direct duidelijkheid. In vergelijking met de oude werkwijze een versnelling van twee tot drie werkdagen.

Samen vormen we de keten van Juridische Hulpverlening

Ook de juristen zijn blij met hun nieuwe manier van werken. Ze kunnen de klant snel en deskundig helpen, en dat leidt in de helft van de klantcontacten tot een oplossing. Naast de toegevoegde waarde voor de klant hebben onze juristen ook invloed op het proces. In zogenoemde dagstarts kijken we terug op de leerpunten van de dag ervoor en bespreken we wat we vanaf vandaag anders/beter gaan doen. Hierbij benutten we de feedback van onze klanten én van onze collega’s van Interne Rechtshulp, Business Support en Externe Juridische Diensten. Kortom, samen vormen we de keten van Juridische Hulpverlening.

Vragen?

Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met Marjolijn Aben, bereikbaar op 06-83 69 37 40 of Claire Payet, bereikbaar op 06-22 80 36 93. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met uw accountmanager.

Heeft deze informatie je geholpen?

We horen graag je feedback. Daarmee help je ons om deze informatie verder te verbeteren.