Wat als het product dat ik kocht stuk is gegaan of niet meer goed werkt?

Een verkoper is verplicht je een goed product te leveren. Heeft hij je een ondeugdelijk product geleverd? Dan heb je meestal recht op kosteloos herstel of vervanging. De wet geeft jou als consument een garantie van 6 maanden. Gaat een product binnen die termijn stuk? Dan wordt ervan uitgegaan dat het product op het moment dat je het kreeg al niet in orde was. De verkoper moet het gebrek dan kosteloos herstellen. Wil je weten hoe je dit het beste kunt aanpakken? Beluister dan de podcast en lees er meer over op das.nl/aankopen.

Sjaak Drinkenburg Jurist contractueel recht
Ik ben een allround  jurist en help zowel ondernemers als consumenten met hun juridische vragen en problemen rondom koopovereenkomsten, garantie, duurovereenkomsten, wonen en verbouwen.

Gratis actuele en relevante juridische informatie

Blijf op de hoogte!

Ontvang per e-mail de maandelijkse nieuwsbrief DAS Update en periodieke e-mailingen met juridische tips, nieuws en oplossingen van DAS.

Nu aanmelden