case

    Droombadkamer door aannemer geruïneerd

    3 min leestijd01 jun 2021

    Een verschrikkelijke puinzooi was het. Ik ben zelf bij mijn cliënten Hans* en Gerard* langsgegaan om een kijkje te nemen in hun gerenoveerde badkamer. Het was om te janken. Hun badkamer was niet gerenoveerd, maar geruïneerd

    Woordvoering

    Bekijk meer

    Niets deed het, niets was netjes afgewerkt en ze moesten zich wassen in de keuken. De aannemer was zich van geen kwaad bewust. Hij had niet alleen prutswerk afgeleverd, maar toonde totaal geen inzicht van zaken. Laat staan dat hij begrip had voor de hoogoplopende emoties van Hans en Gerard. Het geld dat ze in die felbegeerde renovatie hadden gestoken, had een grote emotionele waarde.

    Hart onder de riem

    Niet zo gek dat ze er het bijltje bij neer wilden gooien. Maar tegelijkertijd was dat nergens voor nodig. Ik heb bij Hans en Gerard thuis de zaak besproken en ze een hart onder de riem gestoken. Die aannemer moest voelen dat het meer dan menens was. Juridisch hadden we alle gelijk van de wereld, want we konden alle gebreken keihard aantonen.

    Netjes afgewerkt

    Ik maakte een plan van aanpak en stelde de aannemer in gebreke. Hij moest binnen een gestelde termijn de badkamer herstellen. Dat deed hij niet. Ook niet na ettelijke telefoontjes, mails en brieven. Pas bij de rechter en na het leggen van conservatoir beslag hebben we hem zover gekregen dat hij betaalde. Inmiddels heeft een ander klusbedrijf de badkamer netjes afgewerkt. Hans en Gerard kunnen zich nu dus volledig onderdompelen in het weldadige sop van hun opgefriste badkamer.

    Disclaimer

    Dit verhaal is van een paar jaar geleden en echt gebeurd, maar de namen en kernmerken van de personages die in dit verhaal worden geportretteerd zijn fictief.

    Woordvoering

    Woordvoering van DAS is een verzamelaccount voor een aantal collega's van DAS die communicatie verzorgen uit naam van DAS.

    Meer artikelen van Woordvoering

    Ook interessant voor je

    
 Gedoe met de aannemer: veelgestelde vragen en antwoorden op een rij
    02 apr 20253 min leestijd

    Gedoe met de aannemer: veelgestelde vragen en antwoorden op een rij

    De meest voorkomende vragen over geschillen met een aannemer op een rij. Wij geven antwoord.

    
 Missers met de aannemer:  zes valkuilen op een rij
    10 mrt 20253 min leestijd

    Missers met de aannemer: zes valkuilen op een rij

    In 2024 werden er ruim 9000 zaken gemeld over conflicten met aannemers. Denk aan geschillen met aannemers die hun werk niet goed doen of gedoe over betalingen. Wat zijn nou eigenlijk de meest voorkomende missers bij verbouwingen? En misschien nog wel belangrijker, hoe voorkom je ze?

    Verbouwingen appartementen leiden vaak tot verdeeldheid van VvE met bewoners
    11 apr 20243 min leestijd

    Verbouwingen appartementen leiden vaak tot verdeeldheid van VvE met bewoners

    Veel geschillen bij VvE's gaan over verbouwingen. Eigenaars moeten namelijk vaak toestemming vragen aan de vergadering van de VvE en de VvE geeft soms om onjuiste redenen wel of juist geen toestemming.  

    Item 1 - 3 uit 3