Klanten

    Lees het laatste nieuws, handige tips en trends over de omgang met je klanten. Lees onder andere over de zakelijke relatie met je klant en niet-betalende klanten.

    Tips van de redactie

    25 nov 20244 min leestijd

    Dit is waarom je de tekst op je bestelknop in webshop juist moet formuleren

    Wat zijn de gevolgen van een bestelknop die niet aan de voorwaarden die de Europese rechter daaraan stelt, voldoet?

    Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers
    03 jul 20243 min leestijd

    Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers

    Als ondernemer, of je nu een zzp’er, mkb’er of een grote onderneming bent, is het onvermijdelijk dat je te maken krijgt met stijgende kosten. Maar waar moet je op letten als je je prijs wil verhogen en kan dat altijd?

    Alle artikelen

    Niet voldaan aan informatieplichten? Ondernemer draait op voor deel van de rekening
    20 nov 20253 min leestijd

    Niet voldaan aan informatieplichten? Ondernemer draait op voor deel van de rekening

    Steeds meer ondernemers verkopen producten en diensten online. Daarbij is het belangrijk dat klanten vooraf duidelijke informatie krijgen. Het gaat hierbij om zogenoemde precontractuele informatieplichten. Ondernemers die daar niet aan voldoen krijgen de rekening gepresenteerd.

    Prijzen van producten: geef wel echte kortingen
    13 feb 20253 min leestijd

    Prijzen van producten: geef wel echte kortingen

    Black Friday wordt steeds belangrijker voor (web)winkels. Bij het geven van kortingen is het heel belangrijk om eerlijk te zijn over de prijs en de korting, want daar gelden regels voor.

    Dit is waarom je de tekst op je bestelknop in webshop juist moet formuleren
    25 nov 20244 min leestijd

    Dit is waarom je de tekst op je bestelknop in webshop juist moet formuleren

    Wat zijn de gevolgen van een bestelknop die niet aan de voorwaarden die de Europese rechter daaraan stelt, voldoet?

    Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers
    03 jul 20243 min leestijd

    Kan ik stijgende kosten doorberekenen? Een checklist voor ondernemers

    Als ondernemer, of je nu een zzp’er, mkb’er of een grote onderneming bent, is het onvermijdelijk dat je te maken krijgt met stijgende kosten. Maar waar moet je op letten als je je prijs wil verhogen en kan dat altijd?

    
 Niet betalende klant: hoe voorkom je dat je geleverde spullen kwijt bent?
    15 nov 20233 min leestijd

    Niet betalende klant: hoe voorkom je dat je geleverde spullen kwijt bent?

    Als ondernemer wil je natuurlijk de geleverde producten niet kwijt zijn als ze niet betaald worden. Maar kun je dat voorkomen?

    
 Dit moet je als consument en ondernemer weten over de consumentenrichtlijn
    21 mrt 20233 min leestijd

    Dit moet je als consument en ondernemer weten over de consumentenrichtlijn

    Garantietermijn, herroepingsrecht, kwaliteitsbewaking, verborgen gebreken, ingebrekestelling,… Lees hier de belangrijkste informatie voor consument en ondernemer over de Consumentenrichtlijn.