
Tim van Santen
AdvocaatSinds 2002 werk ik bij DAS. Eerst als jurist en sinds 2020 als advocaat. Ik ben daarnaast docent en geef les aan zowel beginnende als ervaren collega's. In 2015 rondde ik cum laude de postdoctorale Specialisatie Opleiding Grotius Nationaal en Internationaal Contracteren af. In 2021 ben ik gepromoveerd aan de Open Universiteit.
Over mij
Sinds 2002 werk ik bij DAS. Eerst als jurist en sinds 2020 als advocaat. Ik ben daarnaast docent en geef les aan zowel beginnende als ervaren collega's. In 2015 rondde ik cum laude de postdoctorale Specialisatie Opleiding Grotius Nationaal en Internationaal Contracteren af. In 2021 ben ik gepromoveerd aan de Open Universiteit.
Ik adviseer vooral kleine en middelgrote bedrijven in alle mogelijke contractuele geschillen. Hierbij kun je denken aan geschillen over aansprakelijkheid, non-conformiteit, verzekering, incasso en samenwerkingsverbanden. Verder ben ik gespecialiseerd in distributie-, franchise- en agentuurgeschillen.
Wat ik belangrijk vind voor jou
Ik vind het belangrijk om persoonlijk contact te hebben met mijn klanten. Alleen dan kun je een geschil echt doorgronden en de mogelijkheden om dit op te lossen. Toegankelijkheid en korte lijntjes zijn voor mij dan ook erg belangrijk.
Artikelen van Tim van Santen

Nieuwe wet tegen misleiding bij online aankopen: dit verandert er
Vanaf 28 mei geldt er een nieuwe wet die consumenten moet beschermen tegen misleiding bij online aankopen. Een belangrijke wet voor webwinkels. Wij zetten alvast de nieuwe regels op een rij.
De kosten stijgen! Kan ik mijn prijzen verhogen?
Vrijwel alle ondernemers, zzp’ers en mkb’ers, worden er mee geconfronteerd: stijging van kosten. Mag je dan je prijzen verhogen? Wij zetten het op een rij en geven tips.
Klassiek de fout in door te laat te klagen
Johan* restaureert klassieke auto's. Als de auto van een klant bijna klaar is, stuurt de klant opeens een advocaat op hem af. De klant vindt de restauratie te duur worden. Lees in ons blog hoe dat afloopt.
Verbetering van de positie van franchisenemers nieuwe franchisewet van kracht
Sinds 1 januari 2021 wordt de positie van de franchisenemer versterkt. Daarvoor zijn er vier soorten voorschriften. Wij zetten ze op een rij.
Importeur draait weg van grove schade door speelgoedtol
Speelgoedtol ruïneert houten vloer, maar importeur is niet bereid de schade te vergoeden. Lees hoe dit afloopt.
Conflict met je leverancier, wat nu? Los het op in 5 stappen
Wat als je leverancier niet op tijd, of zelfs helemaal niet levert? Of als hij de contractuele afspraken niet nakomt? Wij zetten op een rij welke stappen je kunt nemen.
Samenwerking opgezegd, en terecht: reclamebureau haalt bakzeil
Serge is niet tevreden over de samenwerking met zijn reclamebureau en zegt die op. En na welgeteld een jaar meldt een advocaat zich namens het reclamebureau