Incasso van DAS

Wij incasseren snel en daadkrachtig uw geld

Onbetaalde facturen kosten u niet alleen veel tijd, maar ook geld. Geld dat u liever had willen gebruiken om te groeien of om te investeren.

Probeer nu incasso van DAS. Wij gaan direct voor u aan de slag op basis van No Cure No pay.

  • Uw openstaande facturen sneller betaald
  • Behoud een goede relatie met uw klant
  • Uw werkt samen met Nederlands grootste incassomaatschappij
Onbetaalde factuur indienen
Hoe gaan wij voor u aan de slag?
  1. Spelregels No Cure No Pay

    1   Spelregels No Cure No Pay

    Een onbetaalde factuur indienen in het buitengerechtelijke traject kost u in principe niets:

    1. Incasseren wij niets, dan betaalt u ook niets
    2. Incasseren wij wel, dan betaalt u geen kosten, omdat wij alles incasseren bij de nalatige klant.
    3. Incasseren wij gedeeltelijk dan betaalt u alleen incassokosten conform de Wet Incassokosten.

    Mocht het tot een gerechtelijke procedure komen, dan kunnen wij u ook bijstaan. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

    > Lees alle spelregels

    > Hoe int DAS mijn factuur? (PDF)

    Onbetaalde factuur indienen
  2. Uw incasso in behandeling

    2   Uw incasso in behandeling

    Zodra uw onbetaalde factuur bij ons binnenkomt, nemen wij deze direct in behandeling. U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging met daarop een dossiernummer.

    Hebt u vragen? Of staan er onduidelijkheden in de bevestiging? Dan kunt u altijd bellen met de OndernemersDesk op telefoonnummer: 088 3279 898, zorg ervoor dat u uw dossiernummer bij de hand hebt.

    24/7 inzicht via de online portal
    U kunt de voortgang van uw onbetaalde factuur (incasso opdracht) volgen via onze online portal. De inlogcode staat op uw ontvangstbevestiging. Vanwege veiligheidsredenen ontvangt u het wachtwoord een paar dagen later.

    > Productvoorwaarden (PDF)
    > Productwijzer (PDF)

    Onbetaalde factuur indienen
  3. Fase 1: Buitengerechtelijk

    3   Fase 1: Buitengerechtelijk

    Om ervoor te zorgen dat uw factuur betaald wordt, zoeken wij contact met uw klant. Dit gebeurt schriftelijk, telefonisch en per email. Gelukkig kunnen wij in de meeste gevallen uw geld in de buitengerechtelijke fase incasseren.

    Gedurende het traject:

    • Als uw klant het bedrag niet in één keer kan betalen dan kan er een betalingsregeling worden afgesproken.
    • De buitengerechtelijke fase zal maximaal 50 dagen in beslag nemen.
    • Mocht uw klant in de loop van het incassotraject verweer gaan voeren / de vordering betwisten, dan kan de buitengerechtelijke fase langer duren.
    Onbetaalde factuur indienen
  4. Fase 2: Gerechtelijk

    4   Fase 2: Gerechtelijk

    Het kan voorkomen dat het proberen te innen van uw factuur geen resultaat oplevert. In dat geval starten wij op uw kosten een verhaalsonderzoek over de juridische en financiële haalbaarheid van uw onbetaalde factuur.

    Een gang naar de rechter
    Als uw klant na al onze inspanningen de factuur nog steeds niet betaald heeft, kunt u naar de rechter stappen. Ook in de gerechtelijke fase kan DAS u bijstaan. Wij dagvaarden uw klant en gaan voor u procederen. De gemaakte kosten worden zoveel mogelijk terug gehaald bij uw klant. Alleen de kosten die wij niet kunnen verhalen, betaalt u zelf.

    Van dagvaarding naar betaalde factuur
    De periode vanaf het opmaken van de dagvaarding tot en met het incasseren van uw geld, kan minimaal 3 maanden in beslag nemen.

    Welke stappen nemen wij?
    1. Opstellen van een dagvaarding.
    2. Procederen bij de rechtbank.
    3. Uw geld vorderen met behulp van een deurwaarder.

    Betalingsregeling
    De ingeschakelde deurwaarder kan een betalingsregeling treffen met uw klant. U wordt tijdens het gerechtelijk traject alleen door ons op de hoogte gehouden als dat nodig is voor verdere behandeling van het dossier.

    Onbetaalde factuur indienen
  5. Tips & algemene informatie

    5   Tips & algemene informatie

    • Bewaar alle relevante documenten bij elkaar. Denk hierbij aan: de WIK brief, factuur, aanmaning,  opdrachtbevestiging, algemene voorwaarden, offerte, etcetera.
    • Stuur DAS alleen kopieën toe. De originelen bewaart u zelf.
    • Onderneem zelf geen acties meer. Verwijs steeds naar uw incasso en/of juridische specialist.
    • Vermeld het dossiernummer bij alle correspondentie.
    • Nieuwe ontwikkelingen: breng uw incasso specialist altijd zo snel mogelijk op de hoogte.
    • Wees open, eerlijk en volledig.
    Onbetaalde factuur indienen
Gratis download DAS Wijzer Incasso

Onbetaalde facturen voorkomen óf innen? Download onze gratis informatiegids vol handige tips.

 

Download de gids
Con­tact met DAS
De DAS OndernemersDesk beantwoordt graag al uw incasso vragen.